بقاع متبرکه آستارا مامن میهمانان نوروزی

آستارا - ایرنا - میهمانان نوروزی آستارا در کنار بازدید از بازارها و اماکن دیدنی این شهرستان، در بقاع متبرکه آن نیز حضور یافته و از طرح آرامش بهاری، غرفه‌ها و خیمه‌های معرفت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) یکی از بزرگترین و معروف ترین اماکن مقدس آستاراست که در هفت کیلومتری آستارا در محور آستارا به تالش واقع شده و همه ساله، مسافران و گردشگران زیادی برای زیارت و استراحت و اسکان موقت در آن حضور می یابند.

بر اساس اطلاعات موجود؛ امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان یا نوادگان امام موسی کاظم(ع) بوده اند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند.

زیارتگاه این امامزادگان، هم به خاطر موقعیت مکانی و هم به دلیل احترام خاص نزد مردم دور و نزدیک، از حرمت خاصی برخوردار است و هر سال، آئین تحویل سال نو در محوطه آن برگزار می شود.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه و معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آماده سازی خیمه های معرفت، نمایشگاه محصولات فرهنگی، مشاوره وقف، گفتمان دینی، قرائت قرآن و مسابقات فرهنگی و هنری در محوطه آستان امامزادگان خبر داد.

جمشید مهدوی گفت: با وجود اینکه عملیات بازسازی صحن بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) به منظور راحتی و رفاه بیشتر زائران، با همت اداره اوقاف و خیران آغاز شده، اما رفت و آمد زئران و مشتاقان اهل بیت (ع) به این مکان زیارتی بخصوص در سال نو رونق خاصی دارد و بازسازی صحن، مانعی برای زیارت حرم ایجاد نکرده است.

بقاع متبرکه آستارا مامن میهمانان نوروزی

غرفه های آرامش بهاری در آستان امامزادگان آستارا

وی حرم امامزادگان آستارا را از قطب ها و مراکز فرهنگی، مذهبی و معنوی گیلان دانست و افزود: این مکان علاوه بر مناسبت های ملی و مذهبی، قبل از شیوع کرونا، در آئین های پیاده روی اربعین حسینی شاهد حضور هزاران زائر داخلی و خارجی بود و همیشه یکی از موکب های استقبال و هدایت زائران در صحن امامزادگان برپا می شد.

او وجود آرامستان بزرگ در محوطه حرم را از نشانه های عشق و علاقه عمیق مردم شهرهای دور و نزدیک به ساحت مقدس اولیای الهی عنوان و ابراز امیدواری کرد با تداوم پشتیبانی و کمک هالی مالی نیکوکاران و خیران، صحن حرم تا شهریور سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.

علاوه بر این مکان مقدس، در آستارا بقاع دیگری نظیر پیرقطب الدین و شیخ محمود خیوی وجود دارد که علاوه بر ارزش و اهمیت تاریخی و فرهنگی، از نظر رونق گردشگری مذهبی نیز مهم هستند و مردم و مسافران اغلب از آنها نیز بازدید می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha