۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82745484
T T
۰ نفر
هيچ گونه ظرفيت همكاري سياسي در جايزه مصطفي(ص) مدنظر نيست

تهران- ايرنا- دبير شوراي سياستگذاري جايزه مصطفي(ص) گفت: در روند اجراي اين جايزه هيچ گونه ظرفيت و فعاليت همكاري سياسي مد نظر نيست و نگاه كاملا علمي است.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، مهدي صفاري نيا روز سه شنبه در نشست خبري دومين دوره جايزه مصطفي (ص) افزود: جايزه مصطفي يك جايزه علمي است و فارغ از جغرافياي كشورها فعاليت مي كند.
وي با تاكيد بر اين كه از نگاه اين جايزه هيچ گونه ارتباط دولتي و سياسي با كشورهاي مختلف وجو ندارد، گفت: در روند فعاليت اين جايزه دو نوع ارتباط، يكي ارتباط مستقيم با دانشگاه هاي معتبر جهان اسلام و ديگري ارتباط با دانشمندان برجسته وجود دارد.
وي اظهار كرد: البته در اين روند اگر ظرفيتي در نهادهاي بين المللي وجود داشته باشد استفاده مي كنيم، به عنوان مثال بانك توسعه اسلامي مايل به همكاري با جايزه مصطفي است اما در اين جايزه هيچ گونه نگاه سياسي وجود ندارد.

*** فعاليت هاي دبيرخانه جايزه مصطفي (ص) به بنياد مصطفي منتقل مي شود
صفاري نيا گفت: در حوزه جايزه مصطفي (ص) حركت ما به سمت ايجاد بنياد علم و فناوري مصطفي در سطح جهاني با همين نام است چون ظرفيت اين جايزه بيشتر از اين است كه هر دو سال يكبار برگزار شود.
وي افزود: با توجه به پتانسيل و ظرفيت بالاي آن، كارها بايد به صورت مستمر و مداوم انجام شود بر اين اساس فعاليت هاي بنياد علم و فناوري مصطفي (ص) آغاز شده و به زودي تمام فعاليت هاي دبيرخانه جايزه مصطفي به اين بنياد منتقل مي شود.
دبير شوراي سياستگذاري جايزه مصطفي(ص) گفت: علاوه بر جوايز، برنامه هاي مهم ديگري مانند برگزاري نشست هاي تبادل تجربيات علم و فناوري با هدف تبادل اطلاعات ميان دانشمندان جهان اسلام نيز برگزار مي شود كه تاكنون دو دوره آن در ايران و مالزي برگزار شد و دوره سوم نيز در تهران خواهد بود و به احتمال زياد ميزبان دوره چهارم كشور عمان خواهد بود.
وي افزود: در دوره برگزاري جايزه مصطفي كه هفته جايزه مصطفي نيز داريم ( 11 تا 14 آذرماه )، نشست هاي علمي و تخصصي در حوزه‌هاي علم و فناوري اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوري زيستي و پزشكي، علم و فناوري نانو، اقتصاد و بانكداري اسلامي در دانشگاه‌ هاي تهران، صنعتي شريف، علوم پزشكي شهيد بهشتي، علوم پزشكي تهران، امام صادق (ع)، تربيت مدرس و علم و صنعت برگزار مي ‌شود.
صفاري نيا ادامه داد: رويداد بين المللي كنز از ديگر اقداماتي است كه در حوزه هاي سلامت، انرژي ، محيط زيست، فناوري ارتباطات و اطلاعات و بانكداري اسلامي در حال انجام است و دانشجويان جهان اسلام مي توانند با ارائه آثار دراين رويداد شركت كنند كه نشست‌ ها در اين حوزه ها 13 آذرماه در دانشگاه‌هاي صنعتي شريف، شهيد بهشتي و علوم پزشكي تهران برگزار مي‌ شود.
وي گفت: مسابقه نور نيز از ديگر اقداماتي است كه در بخش دانش آموزي فعاليت مي كند، دو دوره آن برگزار شد و اكنون سومين دوره برگزار مي شود كه آنهم در سطح كشورهاي جهان اسلام است.
دبير شوراي سياستگذاري جايزه مصطفي(ص) اظهار كرد: در مدت برگزاري برنامه هاي جايزه مصطفي ميزبان 90 نفر از دانشمندان برجسته علمي از 30 كشور اسلامي خواهيم بود كه نشاندهنده توان و ظرفيت علمي بالاي اين رويداد ر سطح جهاني است.
مراسم اعطاي جايزه مصطفي ( ص) به برگزيدگان 12آذرماه در تالار وحدت برگزار مي شود.
جايزه مصطفي (ص)، نشان عالي علم و فناوري جهان اسلام است كه هر دو سال يك‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا مي‌شود. جايزه مصطفي (ص) با شناسايي، معرفي و تقدير شايسته از برترين‌هاي علم و فناوري در جهان اسلام، علم‌آموزي و پژوهش را در جوامع اسلامي ترويج و تشويق مي‌كند.
بر اساس سند اجرايي جايزه پيامبر اعظم، سورنا ستاري (معاون علمي و فناوري رياست جمهوري) رييس شوراي سياست‌گذاري و مهدي صفاري نيا (رييس پارك فناوري پرديس معاونت علمي) دبير شوراي سياست‌گذاري اين جايزه است.
علمي 9014**
خبرنگار : كيميا عبدالله پور*انتشار: محتشمي پور
۰ نفر