۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82746557
T T
۰ نفر
مقام حزبی الجزایری: سیاست های كنونی عربستان فقط به نفع رژیم صهیونیستی است

الجزیره-ایرنا-«مسعوده شباله » از رهبران حزب الجزایری «الحركه الدیمقراطیه الاجتماعیه» و فعال در حوزه حقوق زنان با انتقاد از نشست شورای وزیران برخی كشورهای عربی در ریاض و تلاش آنان برای تروریست معرفی كردن مقاومت گفت: عربستان اكنون در جهت منافع صهیونیست ها گام بر می دارد.

خانم شباله در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: سیاست جدید عربستان در منطقه، برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی است و در جهت تحقق این هدف خود، تلاش می كند مقاومت را از بین ببرد؛ حزب الله لبنان را كه از جمله موثرترین نیروهای مقاومت است، یك گروه تروریستی به شمار می آورد و از سوی دیگر سعی در خارج كردن قطر از میدان دارد تا از این طریق بر حماس نیز فشار وارد كند و این گروه فلسطینی نیز سازش را با پیش شرط های 'اسراییل' بپذیرد.
این مقام حزبی الجزایری در ادامه، این گونه سیاست های عربستان را با شكست داعش در سوریه و عراق مرتبط دانست و گفت فهم سیاست جدید عربستان در منطقه بدون توجه به شكست های اخیر داعش امكان پذیر نیست.
وی در خصوص طرح های عربستان و دشمنان مقاومت در منطقه نیز گفت: هدف آن ها ابتدا تجزیه سوریه و ضعیف كردن آن و سپس بی ثبات كردن لبنان و حمله به حزب الله بود اما این برنامه آن ها با شكست مواجه شد و به همین دلیل است كه عربستان وامارات این روزها سعی دارند برنامه ها ی دیگر را در منطقه اجرا كنند و البته همه این سیاست های آن ها تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.
این شخصیت الجزایری تصریح كرد كه وهابیت مذهبی تندرو و دارای افكار تروریستی است و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نمی تواند برای پیشبرد اهداف خود این مذهب را به شكل كنونی خود حفظ كند و در نتیجه در پی ایجاد تغییراتی در عربستان است و از سوی دیگر با اقدام به فرافكنی، به ایران و حزب الله حمله می كند و آن ها را تروریست می داند.
شباله در خصوص نشست به اصطلاح ضد تروریسم وزیران برخی كشورهای عربی درریاض و پخش تصاویری ازمقاومت فلسطینی ها مقابل صهیونیست ها گفت: تروریست معرفی كردن مقاومت فلسطین هدف ریاض و متحدانش است و انتشار تصاویر فلسطینی ها در نشست مبارزه با تروریسم به عنوان تروریست هم عمدی بود .
خاورم **2041**1049
خبرنگار: سید شاهپور حسینی /انتشار دهنده: مریم كاظمی