۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82746588
T T
۰ نفر
دانشگاه علم وصنعت ايران ميزبان برنده جايزه مصطفي

تهران- ايرنا- دانشگاه علم و صنعت ايران در قالب نشست هاي تخصصي با دانشمندان برجسته جهان و بخشي از برنامه هاي جايزه مصطفي ميزبان پروفسور جكي يينگ/Jackie Ying خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا از دانشگاه علم و صنعت ايران، اولين نشست تخصصي از مجموعه نشست‌هاي با دانشمندان برجسته جهان با سخنراني پروفسور جكي يينگ، برنده جايزه مصطفي در سال 2015 با عنوان «روش‌هاي تجاري‌سازي دانش و خلق ثروت از تحقيقات دانشگاهي» توسط آكادمي بين‌الملل دانشگاه علم و صنعت ايران با همكاري دبيرخانه جايزه مصطفي دوشنبه 13 آذر 1396 از ساعت 10:30 تا 12 برگزار مي‌شود.
پروفسور جكي يينگ، محقق و استاد رشته نانوفناوري و زيست مهندسي است. وي كه به سال 1966 در تايوان به دنيا آمد، از 7 سالگي در سنگاپور و از 15 سالگي در آمريكا زندگي كرد.
يينگ دانش آموخته رشته زيست مهندسي از دانشگاه كوپر يونيون نيويورك و در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكتري در رشته مهندسي شيمي از دانشگاه پريستون است و در سن 35 سالگي به استادي موسسه فناوري ماساچوست ام آي تي رسيد. اين محقق رشته نانوفناوري در سال 2003 به سنگاپور برگشت و رياست موسسه زيست مهندسي و نانوفناوري اين كشور را برعهده گرفت.
علاقه‌مندان به شركت در اين نشست مي‌توانند فرم ثبت نام الكترونيكي به نشاني http://ia.iust.ac.ir/?page_id=9&id=5&action=registration را حداكثر تا ساعت 10 صبح روز شنبه 11 آذر ماه تكميل كنند.
جايزه مصطفي براي معرفي دانشمندان برتر جهان اسلام به صورت دوسالانه برگزار مي شود؛ دوره اول سال ۹۴ و دوره دوم امسال برترين دانشمندان جهان اسلام را معرفي‌مي كند.
در دوره برگزاري جايزه مصطفي و هفته جايزه مصطفي ( 11 تا 14 آذر)، نشست هاي علمي و تخصصي در حوزه‌هاي علم و فناوري اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوري زيستي و پزشكي، علم و فناوري نانو، اقتصاد و بانكداري اسلامي در دانشگاه‌ هاي تهران، صنعتي شريف، علوم پزشكي شهيد بهشتي، علوم پزشكي تهران، امام صادق (ع)، تربيت مدرس و علم و صنعت ايران برگزار مي ‌شود.
در مدت برگزاري برنامه هاي جايزه مصطفي 90 نفر از دانشمندان برجسته علمي از 30 كشور اسلامي در ايران حضور مي يابند.
علمي**9157**1440
تنظيم: منصوره شوشتري** انتشار: گلشن
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر