۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۰
کد خبر: 82747207
T T
۰ نفر
معاون وزیرآموزش و پرورش: یك میلیون و 300 هزار دانش آموز درمدارس غیردولتی تحصیل می كنند

بوشهر- ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و توسعه مشاركتهای مردمی گفت:درسال تحصیلی جاری یك میلیون و 300 هزار معادل 10.18 درصد جمعیت دانش آموزی كشور در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

مجتبی زینی وند چهارشنبه شب درگفت وگو با ایرنا دربوشهرافزود:این شمار دانش آموز در 13هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به سیاست توسعه كمی مدارس غیردولتی اظهاركرد: تا پایان برنامه ششم توسعه جمعیت دانش آموزی زیرپوشش مدارس غیردولتی باید به 15درصد افزایش یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: همچنین 200 هزار دانش آموز نیز در یكهزار مدرسه خرید خدمت در كشور مشغول به تحصیل هستند.
زینی وند گفت: كیفیت بخشی از راه شفاف سازی عملكرد آموزشی مدرسه های غیردولتی از دیگر سیاست های این سازمان است.
وی اضافه كرد: مدارس غیردولتی برای ارتقای كیفیت آموزشی باید برنامه بهبود عملكرد آموزشی و پرورشی داشته باشند تا با اجرای آن به مدرسه الگو تبدیل و مردم به عمكرد آنها اعتماد كنند.
زینی وند افزود: برای رسیدن به این هدف راهی به جز كیفیت بخشی برنامه های آموزشی و پرورشی وجود ندارد.
رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و توسعه مشاركتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اجرای برنامه كیفیت بخشی در راستای تقویت امور كیفی ،طرح كارنما برای این مدارس طراحی شده است.
وی گفت: توجه به برنامه فرهنگی، تربیتی و پرورشی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بخش دوم طرح كیفیت بخشی است.
زینی وند افزود: تلاش می شود در این بخش دانش آموزان براساس روش های اثر بخش تربیتی با آموزه های غنی اسلامی آشنا و در آنها هویت دینی و ملی تقویت و براساس آموزش سبك ایرانی - اسلامی و هویت دینی و ملی تربیت شوند.
وی بااشاره به اینكه توسعه كتاب و كتابخوانی از دیگر برنامه های این سازمان است گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد علاقه و انس به كتاب و كتابخوانی در بین دانش آموزان است.
زینی وند با تاكید بر نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: براساس دستورالعملهای موجود باید مدارس به مساله خود ارزیابی توجه لازم داشته باشند.
وی گفت:باتوجه به اینكه مدارس غیردولتی از حیث تامین فضا و تجهیزات مشكل دارند تلاش می شود برای ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری مفاد حمایتی در خصوص مدارس غیر دولتی عملیاتی شود.
وی یادآورشد: در زمان حاضر 158هزار دانش آموز در مراكز از راه دور مشغول به تحصیل هستند كه ارائه آموزش های لازم از راه سیستم های نوین الكترونیكی آموزشی از جمله سیاست های این سازمان است.
وی گفت: استفاده از سیستم های نوین آموزشی در آموزش از راه دور بصورت پایلوت در كشور در حال اجراست كه در صورت موفقیت این شیوه تقویت و توسعه می یابد.
زینی وند افزود: ارائه آموزشهای از راه دور راهی برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اكبراقبال مجرد
۰ نفر