۸ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۱
کد خبر: 82747254
T T
۰ نفر

«ماه فرهنگي ژاپن» در ايران برگزار مي شود

۸ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۱
کد خبر: 82747254
«ماه فرهنگي ژاپن» در ايران برگزار مي شود

تهران-ايرنا- سفارت ژاپن در تهران مجموعه برنامه هاي فرهنگي و هنري را با عنوان «ماه فرهنگي ژاپن» از 11 آذر ماه تا اواخر دي ماه 96 در ايران برگزار مي كند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، سفارت ژاپن در تهران اعلام كرده است قصد دارد در اين رويداد فرهنگي با اجراي برنامه هاي مختلف هنري همچون اجراي كنسرت موسيقي، مراسم چاي ژاپني، كارگاه اوريگامي و نمايشگاه تصاوير گردشگري، نقاشي و اقلام فرهنگي، ژاپن را به علاقه مندان ايراني به اين كشور بيشتر معرفي كند.
سفارت ژاپن براي اجراي اين برنامه ها در تهران و كاشان از آقاي «ايچيتارو» نوازنده طبل ژاپني و آقاي «كوجي كيشيدا»، نوازنده فلوت ژاپني و خانم «آكي كورودا» پيانيست ژاپني براي سفر به ايران دعوت كرده است.
سفارت ژاپن با اشاره به برنامه هاي هنري «ماه فرهنگي ژاپن» در ايران اعلام كرد: «كنسرت طبل و فلوت ژاپني» ساعت 18 روز شنبه 11 آذرماه در فرهنگسراي ارسباران در تهران برگزار مي شود و ورود براي عموم آزاد است.
بر اساس اين اطلاعيه همچنين قرار است اين كنسرت روز دوشنبه 13 آذرماه در هتل سراي عامري ها در كاشان برگزار شود كه براي حضور در اين برنامه نياز به هماهنگي قبلي است.
در چارچوب اين برنامه همچنين «نمايشگاه عكسهاي گردشگري و اقلام معرفي فرهنگ ژاپن» از روز شنبه 11 آذرماه تا 18 آذر ماه در فرهنگسراي ملل در تهران برگزار مي شود.
برنامه هاي «روز فرهنگ ژاپن» نيز روز پنجشنبه 16 آذر از ساعت 11 تا 16 عصر در فرهنگسراي ملل در تهران برگزار مي شود.
اين اطلاعيه مي افزايد: اجراي كنسرت پيانو توسط «خانم آكي كورودا» پيانست ژاپني نيز در اواخر ديماه برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، روابط سياسي ، اقتصادي و فرهنگي ايران و ژاپن همواره روابطي دوستانه و از قدمت ديرينه اي برخوردار است.
سيام**3070**1449**تنظيم كننده: داود نخ كوب نياسر**انتشار دهنده: امير كاردان راد
۰ نفر