۹ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۹
کد خبر: 82747599
T T
۰ نفر
شناسايي پنج هزار بانوي فرهيخته در استان كرمان

كرمان - ايرنا - مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كرمان گفت: تاكنون اطلاعات پنج هزار بانوي فرهيخته از جمله اساتيد دانشگاه، نويسندگان، هنرمندان و غيره در بانك اطلاعات زنان استان كرمان ثبت شده است.

به گزارش ايرنا، فاطمه سادات حسيني روز پنجشنبه در نشست بانوان فرهيخته استان با مجمع نمايندگان استان كرمان افزود: در ابتداي كار در حوزه زنان نياز به ساختار سازي داشته ايم و براي برنامه ريزي نيازمند نقشه راه براي رسيدن به شرايط مطلوب بوديم كه در اولين قدم شناسايي بانوان فرهيخته انجام شد.
وي عنوان كرد: يكي از آسيب هاي جدي زنان در حوزه مسائل اقتصادي بود كه با فعاليت هاي بانوان استان كرمان، بالاترين نرخ مشاركت اقتصادي را در اين استان داشته ايم و اين امر با نگاه ويژه استاندار كرمان به حوزه كارآفريني زنان محقق شده است.
وي با اشاره به تشكيل شوراي راهبردي زنان استان كرمان گفت: وضعيت خانواده در حال حاضر وضعيت خوبي نيست و مشكلت عاطفي زيادي را مي بينيم و جدايي والدين از يكديگر يك زنگ خطر است.
وي به تدوين مجلس مشورتي بانوان استان كرمان اشاره و بيان كرد: اين مجلس با حضور 20 صنف ادغام شده، شكل گرفته و هدف اين بوده كه برنامه ها به صورت يكپارچه و منسجم برنامه ريزي شود و همه برنامه هاي بانوان زير يك چتر قرار گيرد.
وي با بيان اينكه مطالبات حقوقي بانوان و تحكيم و تعالي جايگاه زن و خانواده را در مجلس مشورتي بانوان دنبال مي كنيم گفت: اين مجمع مشورتي در سفر ابتكار به استان كرمان آغاز به كار خواهد كرد.
حسيني گفت: با تغيرات ايجاد شده در جامعه، توقع اين است كه جامعه زنان مطابق با موازين فكري، عقلي، ديني و با توجه به فقه پوياي شيعه بروز شود.
وي خاطرنشان كرد: تغيير نگرش به جايگاه زنان نياز به همت قضات، دولت مردان، فقها و مسئولان دارد تا تغيير نگاه نسبت به جايگاه زنان ايجاد شود.
وي با اشاره به افزايش طلاق در جامعه تاكيد كرد: آيا ما برنامه اي براي كاهش و پيشگيري از طلاق داريم، آيا آموزش هاي بعد از طلاق را داريم و ساير مسائل را مد نظر داريم.
وي تصريح كرد: يكي ديگر از مشكلات جامعه ما اين است كه زناني داريم كه با مردان افاغنه ازدواج كرده اند و فرزندان آنها مجهول الهويه هستند.
حسيني با اشاره به اينكه بالغ بر پنج هزار 300 كودك بازمانده از تحصيل در استان كرمان وجود دارد و متاسفانه بيشترين آسيب براي دختران است گفت: فقدان قانون براي مبارزه با خشونت عليه زنان در فضاي خصوصي خانواده خود را داريم.
وي گفت: فقدان يك پايگاه امنيتي مناسب براي زنان مطلقه و زنان آسيب ديده از اعتياد همسر را داريم و بايد جايگاهي براي اين بانوان ايجاد شود.
وي اظهار كرد: بانوان خانه داري هستند كه بدون هيچ حقوق و مزايايي به خانواده خود خدمت مي كنند اما ما بيمه زنان خانه دار را نداريم.
وي تاكيد كرد: با بيمه زنان خانوار در حقيقت تحكيم بنيان خانواده رخ داده و هم اشتياق به فعاليت و اشتغال براي بانوان كاهش مي يابد.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كرمان گفت: عدم توازن در تحصيلات دانشگاهي و نبود توازن در رشته هاي تحصيلي دختران و پسران را از ديگر مشكلات جامعه زنان استان كرمان دانست.
وي با بيان اينكه ساختارهاي لازم را براي تعادل شغلي و خانوادگي زنان را نداريم عنوان كرد: بالغ بر 50 مصوبه در حوزه مسائل بانوان در شوراي فرهنگي داشته ايم كه بايد به اجراي آنها توجه ويژه اي صورت گيرد.
وي افزود: ما امنيت شغلي را براي بانوان فعال در ادارات نياز داريم و براي حفظ صيانت جايگاه انسان و زن قوانين زيادي داريم كه شايد آنها را ناديده مي گيريم.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كرمان تاكيد كرد: براي موفقيت در حوزه اقتصادي بايد به اشغال دانش بنيان بانوان توجه لازم را داشته باشيم.
وي به فقدان مكان هاي مناسب براي تفريح و نشاط بانوان اشاره و بيان كرد: نياز داريم كه آموزش ها و مهارت هاي زندگي و خانواده از اوان كودكي از خانواده آغاز شده و در همه مراحل تحصيل دانش آموزان تحكيم يابد.
اين نشست در سالن پيامبر اعظم (ع) استانداري كرمان برگزار شد.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار دهنده: نجمه حسني*
7440/3029