۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۴
کد خبر: 82749074
T T
۰ نفر
پیش بینی افت دما و بارش برف و باران در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رئیس مركز پیش بینی اداره كل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پدیده مه گرفتگی، وزش باد شدید و افت شدید دمای هوا همراه با بارش برف و باران در مناطق مختلف استان برای امشب و روزهای آینده پیش بینی می شود.

یحیی قاینی پور شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی بارشهای برف و باران به ویژه در نیمه شمالی و مركزی استان بطور متناوب تا روزهای میانی هفته آینده ادامه دارد. هم اینك بارش برف و باران در نیمه شمالی خراسان رضوی و ماطق كلات و درگز جریان دارد.
وی نسبت به كاهش دید افقی به دنبال پدیده مه گرفتگی برای امشب و فرداشب در نواحی مستعد خراسان رضوی هشدار داد.
رئیس مركز پیش بینی اداره كل هواشناسی خراسان رضوی همچنین به روند كاهش دمای هوا و افت شدید آن در روزهای آتی اشاره و بیان كرد: بیشینه دمای هوا در برخی مناطق استان رضوی در این مدت به صفر و كمینه دما تا 15 درجه زیر صفر كاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: بیشینه دمای هوای مشهد امروز 11 درجه سلسیوس بود كه برای فردا شش درجهس پیش بینی شده است و روز دوشنبه هفته آینده به پنج درجه می رسد.
او گفت: كمینه دمای هوای مشهد نیز امشب صفر درجه پیش بینی شده و با كاهش تدریجی در شبهای آتی دوشنبه شب به شش درجه زیر صفر كاهش می یابد.
مركز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در روزهای اخیر با صدور اطلاعیه ای نسبت به افت شدید دما، بارش برف و باران و احتمال آبگرفتگی معابر و مسیل ها و اختلال در دید و حمل و نقل عمومی هشدار داده است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین كریم زاده
3027/1858