۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۸:۲۳
کد خبر: 82749273
T T
۰ نفر

يك پيشكسوت: قدر موسيقي را ندانستيم

۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۸:۲۳
کد خبر: 82749273
يك پيشكسوت: قدر موسيقي را ندانستيم

مشهد- ايرنا- پيشكسوت موسيقي محلي و دوتارنواز برجسته ايران گفت: موسيقي هنر كوچكي نيست، موسيقي در دين و تمدن ما جايگاه بسيار والايي دارد اما قدر آن را ندانستيم و اين هنر جايگاه حقيقي خود را در كشور پيدا نكرده است.

عثمان محمدپرست جمعه شب با حضور در مراسم شب فرهنگي خواف در محل برگزاري نوزدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب ناشران جهان اسلام در مشهد طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بزرگان كشور از موسيقي سنتي و نوازندگان قديمي و سنتي حمايت كنند تا اين نوع موسيقي در بين مردم بماند. غصه مي خورم كه بعضا يك عده با آهنگهاي نامناسب و حركات ناشايست وجه موسيقي را خراب مي كنند.
وي ادامه داد: بزرگان كشور مي بايست از موسيقي سنتي در ايران حمايت مالي و معنوي كنند زيرا موسيقي يكي از پشتوانه هاي فرهنگي اين مرز و بوم است.
عثمان محمدپرست متولد 1307 از نوازندگان موسيقي مقامي خراسان، دوتارنواز برجسته و قديمي كشور اهل خواف واقع در فاصله 267 كيلومتري جنوب مشهد است. آهنگ 'نوايي' يكي از اجراهاي ماندگار اين هنرمند به شمار مي رود.
نوزدهمين نمايشگاه كتاب ناشران جهان اسلام تا 15 آذرماه در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي مشهد داير است. هر شب برنامه اي تحت عنوان شبهاي فرهنگي شهرستانها در محل اين نمايشگاه برگزار و به معرفي آيينها و رسوم آن خطه پرداخته مي شود.
خبرنگار: ميترا عبداللهي **انتشار: حسين كريم زاده
۰ نفر