۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۰۳
کد خبر: 82750269
T T
۰ نفر
اختصاص 322 ميليارد ريال اعتبار به مديريت بحران خوزستان

اهواز - ايرنا - مدير كل مديريت بحران استان خوزستان گفت: به منظور بازسازي مناطق آسيب ديده از بحران، امسال 322 ميليارد ريال اعتبار بر اساس ماده 12 قانون مديريت بحران كشور به اين استان اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا كيامرث حاجي زاده شنبه در نشست شوراي برنامه ريزي استان در سراسري استانداري خوزستان بيان كرد: درسال 1395 اعتباري بالغ بر 300 ميليارد ريال به مديريت بحران استان براي بازسازي مناطق آسيب ديده از بحران در نظر گرفته شد كه به استان پرداخت نشد، امسال همان اعتبار و با افزودن 22 ميليارد ريال ديگر به استان تخصيص داده شده كه فهرست توزيع اين اعتبار به منظور بازسازي برخي نقاط آسيب ديده استان در نظر گرفته شده است.
وي گفت: اين اعتبار براي بازسازي مناطق خسارت ديده در حوادث و بحران هايي كه رخ داده است در نظر گرفته مي شود.
رئيس مجمع نمايندگان خوزستان در اين نشست در اعتراض به ليست توزيع اين اعتبار عنوان كرد: در اين ليست هيچ اشاره اي به مناطق آسيب ديده در حادثه سيل سال 1395 نشده است، در اين حادثه 16 روستاي دزفول به زير آب رفت و به شهرستان هاي شوش و جنوب شوشتر خسارتهاي زيادي وارد شد.
عباس پاپي زاده عنوان كرد: هنوز سيل بندها در دزفول تعمير نشده است و مردم در اين روستاها در همان خانه هاي سيل زده زندگي مي كنند.
وي گفت: از اين اعتبار بايد مبلغي براي بازسازي مناطق سيل زده و تعمير سيل بندها استفاده كرد.

***صدور چهار ميليون برگه جريمه رانندگي در خوزستان
كارشناس اداره كل مديريت بحران استانداري خوزستان در اين نشست بيان كرد: در سال 1395 از اين تعداد صدور برگه جريمه يك هزار و 620 ميليارد ريال جريمه صادر شده است كه از اين مقدار 415 ميليارد ريال وصول شده است.
مصطفي مرعشي گفت: شهرستان اهواز در استان بيشترين ميزان جريمه و لالي كم ترين جريمه را داشته است.
وي گفت: اين مبالغ به خزانه كشور واريز مي شود و دولت از 415 ميليارد ريال جريمه وصول شده 200 ميليارد ريال را به استان تخصيص داده است.
مرعشي افزود: بر اساس ماده 23 قانون نحوه رسيدگي به تخلفات و جرائم رانندگي تمامي اين مبلغ بايد براي ارائه خدمات به شهرها و روستاها و بهسازي راه ها هزينه شود و 15 درصد آن به پليس راهنمايي و رانندگي تعلق مي گيرد.
اين كارشناس اداره كل مديريت بحران استانداري خوزستان بيان كرد: پارسال 310 ميليارد ريال از اين محل به استان اختصاص يافته بود.
7158/6002
خبرنگار: زينب فرحاني**انتشار :كبري آقازري