۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۸:۵۳
کد خبر: 82751827
T T
۰ نفر
شهرداري بجنورد 990 ميليارد ريال به نهادهاي مختلف بدهكار است

بجنورد- ايرنا- شهردار بجنورد گفت: اين نهاد 990 ميليارد ريال به نهادهاي مختلف و پيمانكاران بدهكار است كه تامين اجتماعي با 240 ميليارد ريال، طلبكارترين سازمان از اين شهرداري است.

روح الله براتيان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: شهرداري بجنورد 30 ميليار ريال به شركت توزيع نيروي برق، 50 ميليارد ريال به شركت گاز، 28 ميليارد ريال به شركت آب منطقه اي و 240 ميليارد ريال به سازمان تامين اجتاماعي بدهكار است.
وي افزود: البته هنوز اسناد بدهي بين راهي هم موجود است و احتمال افزايش اين ميزان بدهي هست.
وي با بيان اينكه وضعيت مالي شهرداري مناسب نيست و اكنون پروژه هاي شهرداي به صورت نسيه انجام مي شود خاطرنشان كرد: در هفت ماه امسال 320 ميليارد ريال درآمد در شهرداري بجنورد ثبت شده است و بر اساس تجربه، ميزان درآمدهاي پنج ماه آخر سال با اين رقم برابري مي كند و بر اين اساس تا پايان ميزان درآمدهاي امسال به 640 ميليارد ريال خواهد رسيد.
شهردار بجنورد اظهار كرد: در خوشبينانه ترين وضعيت ميزان درآمدهاي امسال به 800 ميليارد ريال مي رسد كه 600 ميليارد ريال از اين رقم هزينه جاري است و اينها هزينه اي نيست كه تعطيلي بردار نيست.
وي گفت: در وضعيت كنوني اگر سالانه 200 ميليارد ريال به صورت اقساط صرف پرداخت بدهي ها شود پنج سال طول مي كشد تا بدهي ها تسويه شود و در اين مدت نبايد كاري در شهر انجام شود.
وي درباره پرداخت بدهي ها گفت: پيش از شروع به كار من، 95 ميليارد ريال از بدهي ها در قالب اسناد خزانه تهاتر شده است.
به گفته شهردار بجنورد پارسال با ارائه تخفيف 50 درصدي براي پروانه هاي ساخت و ساز، 900 ميليارد ريال درآمد كسب شده است.
شهر بجنورد 210 هزار نفر جمعيت دارد.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي