۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82752214
T T
۰ نفر
توصيه برنده جايزه مصطفي (ص) به دانشجويان:دنبال تجاري سازي تحقيقات خود باشيد

تهران- ايرنا- پروفسور جكي يينگ برنده جايزه مصطفي (ص) در سال 2015 با توصيه به دانشجويان براي داشتن ديد تجاري گفت:دنبال تجاري سازي تحقيقات خود باشيد.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا؛ دانشگاه علم و صنعت ايران امروز (دوشنبه) ميزيان يكي از نشست هاي تبادل تجربيات علم و فناوري /STEP با حضور جكي يينگ/ Jackie Ying بود.پروفسور جكي يينگ برنده جايزه مصطفي (ص) در دوره قبل و دانشمند حوزه فناوري نانو و مهندسي زيستي در اين نشست با عنوان روش هاي تجاري سازي و خلق ثروت از تحقيقات دانشگاهي توضيحاتي در مورد دستاوردهاي خود و گروه همكار تحقيقاتي اش در زمينه فناوري نانو و مهندسي زيستي ارائه داد.
وي همچنين فوايد سيستم هاي و ذرات نانو را در حوزه هاي فراوان از جمله داروها و سم شناسي، تشخيص سرطان و ژنتيك و آزمايش مواد غذايي برشمرد و گفت: دانشجويان اين رشته نبايد تحقيقات را فقط براي گسترش دانش انجام دهند.
يينگ اظهار كرد: همواره به دانشجويانم در مقطع دكتري دانشگاه ام آي تي امريكا توصيه مي كردم چند واحد در دانشكده كسب و كار اين دانشگاه بگذرانند تا ياد بگيرند طرح تجاري بنويسند.
وي ادامه داد: در اين دانشگاه هم لازم است دانشجويان مهندسي شيمي و فناوري نانو با تجارت و شيوه هاي جلب سرمايه آشنا شوند، به اين شكل هم به كل بشريت خدمت كرده ايد و هم توليد ثروت.
پروفسور يينگ، محقق و استاد رشته نانوفناوري و زيست مهندسي است. وي كه به سال 1966 در تايوان به دنيا آمد، از 7 سالگي در سنگاپور و از 15 سالگي در آمريكا زندگي كرد. وي دانش آموخته رشته زيست مهندسي از دانشگاه كوپر يونيون نيويورك و در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكتري در رشته مهندسي شيمي از دانشگاه پرينستون است و در سن 35 سالگي به استادي موسسه فناوري ماساچوست/ ام آي تي رسيد. اين محقق رشته نانوفناوري در سال 2003 به سنگاپور برگشت و رياست موسسه زيست مهندسي و نانوفناوري اين كشور برعهده گرفت.
جايزه مصطفي (ص) براي معرفي دانشمندان برتر جهان اسلام به صورت دوسالانه برگزار مي شود؛ دوره اول سال 94 و دوره دوم امسال برگزار شد و در دوره دوم محمد امين شكراللهي دانشمند رياضي دان ايراني تبار و استاد دانشگاه اي پي اف ال سوئيس و سامي ارول گلنبي/Erol Gelenbe دانشمند تركيه اي تبار، مهندسي الكترونيك و كامپيوتر و استاد امپريال كالج لندن را به عنوان دو برنده اين جايزه معرفي كرد.
در دوره برگزاري جايزه مصطفي (ص) و هفته جايزه مصطفي ( 11 تا 15 آذر)، نشست هاي علمي و تخصصي در حوزه‌هاي علم و فناوري اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوري زيستي و پزشكي، علم و فناوري نانو، اقتصاد و بانكداري اسلامي در دانشگاه‌ هاي تهران، صنعتي شريف، علوم پزشكي شهيد بهشتي، علوم پزشكي تهران، امام صادق (ع)، تربيت مدرس و علم و صنعت ايران برگزار مي ‌شود.در مدت برگزاري برنامه هاي جايزه مصطفي 90 نفر از دانشمندان برجسته علمي از 30 كشور اسلامي در ايران حضور دارند.
علمي**9157**1440
خبرنگار: منصوره شوشتري** انتشار: گلشن
۰ نفر