۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۲
کد خبر: 82755467
T T
۰ نفر
تونس:اقدام جديد آمريكا در مورد بيت المقدس منطقه را به سمت تنش و بي ثباتي پيش مي برد

الجزيره - ايرنا - وزارت خارجه تونس در پي اقدام رئيس جمهوري آمريكا در به رسميت شناختن بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي،در بيانيه اي اعلام كرد اين اقدام، منطقه را به سمت تنش بيشتر و بي ثباتي پيش مي برد.

به گزارش ايرنا، وزارت خارجه تونس در بيانيه اي كه در صفحه فيس بوك آن و همچنين در رسانه اي هاي اين كشور منتشر شد، اعلام كرد اين اقدام به وضعيت حقوقي و تاريخي اين شهر آسيب مي زند و نقض كننده قطعنامه هاي سازمان ملل و توافقنامه هاي گذشته ميان فلسطيني ها و صهيونيست ها است .
وزارت خارجه تونس با تاكيد بر حمايت از مساله فلسطين، خاطر نشان كرد كه اين تصميم، تهديدي جدي براي روند صلح و تلاش براي از سرگيري مذاكرات براي حل مساله فلسطين است و جدا از اينكه باعث ايجاد تنش و بي ثباتي در منطقه مي شود،باعث تحريك احساسات مردم در كشورهاي اسلامي و عربي است .
با وجود مخالفت هاي گسترده جهاني و منطقه اي ، رئيس جمهوري آمريكا روز چهارشنبه تصميم خود را براي به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و شروع روند انتقال سفارت اين كشور از تل آويو به قدس را اعلام كرد.
كنگره آمريكا در 23 اكتبر 1995 اين طرح را تصويب كرده بود و با اين حال، دولت هاي مختلف آمريكا از آن زمان تاكنون از اجراي اين مصوبه كنگره امتناع كرده بودند اما ترامپ براساس وعده هايش در تبليغات انتخابات رياست جمهوري آمريكا اين مصوبه را اجرا كرد.
به گزارش ايرنا، شهر قدس كه مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده بخش لاينفك فلسطين بوده و يكي از مهمترين اماكن سه گانه مقدس اسلامي به شمارمي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد، اقدام آمريكا در به رسميت شناختن اين شهر بعنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه هاي بين المللي است.
خاورم **2041**خبرنگار: سيد شاهپور حسيني**1663**انتشار دهنده: خسرو حسيني