۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82755498
T T
۰ نفر
امام جمعه مهریز: دانشجویان دولت و نظام را برای خدمت به مردم كمك كنند

یزد - ایرنا - امام جمعه مهریز گفت: دانشجویان به عنوان یكی از قشرهای تاثیرگذار در جامعه، دولت و نظام را در تحقق هدف های عالیه و نیز خدمت به مردم یاری كنند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امروز پنجشنبه به مناسبت 16آذر( روز دانشجو) در جمع مسوولان و دانشجویان واحد پردیس دانشگاه یزد مستقر در مهریز افزود: نقش تاریخی این قشر در تحولات اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران بر كسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: دانشگاهیان در 38 سال گذشته با حضور در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی و اجتماعی در كنار سایر مسوولان و مردم در راستای هدف های عالی كشور و نظام به نقش آفرینی مشغول بوده و هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز تصریح كرد: به بركت انقلاب، ایثار و جانفشانی شهیدان شاهد موفقیت های نظام در عرصه های مختلف داخلی و خارجی هستیم و اقتدار كشورمان همچنان ادامه دارد.
محی الدینی یادآور شد: تحصیل دانش در كنار فعالیت های فرهنگی و ارزشی، مورد نیاز نظام است و زمینه برای حضور دانشگاهیان در عرصه خدمت بیش از گذشته فراهم است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز با بیان اینكه دانشجویان باید به موضوع تحقیق و پژوهش در كنار فعالیت های درسی توجه خاص داشته باشند از همراهی آنها با مسوولان اجرایی شهرستان قدردانی كرد.
محی الدینی با اشاره به ظرفیت های دانشگاهی در مهریز، به معرفی این ظرفیت ها و جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ساخت و ساز مكان های جدید دانشگاهی تاكید كرد.
وی همچنین از بخش های مختلف پردیس دانشگاه یزد در مهریز بازدید كرد و از نزدیك در جریان فعالیت های عمرانی و فرهنگی انجام شده توسط مسوولان دانشگاه و خیر این شهرستان « جعفر شكیب» قرار گرفت.
مهریز سه مركز آموزش عالی شامل پردیس دانشگاه یزد ، پیام نور و آزاد اسلامی دارد كه در سال تحصیلی 97-96، حدود سه هزار دانشجو در افزون بر 100 رشته در این واحدها مشغول تحصیل هستند.
روز دانشجو در ایران به 16 ماه آذر اطلاق می ‌شود كه به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) كه هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیكسون معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریكا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از كودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند.
مركز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/2047/ خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشكورجیری