۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۵:۱۸
کد خبر: 82755969
T T
۰ نفر
سنگاپور: هر اقدام نسنجیده در مورد قدس سبب افزایش مشكلات فلسطینیان می شود

كوالالامپور - ایرنا - وزارت امور خارجه سنگاپور اعلام كرد: وضعیت قدس یك مسئله پیچیده است و هر اقدام نسنجیده در مورد این شهر سبب افزایش مشكلات فلسطینیان می شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبكه خبر آسیا، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریكا در سخنانی در كاخ سفید با بی توجهی به مخالفت های جهانی به صورت رسمی قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی معرفی كرد.
وزارت امور خارجه سنگاپور با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه وضعیت قدس یك 'مسئله پیچیده و حساس با یك تاریخ طولانی' است.
براساس این بیانیه هر اقدام یك جانبه و نسنجیده برای تغییر وضعیت قدس پیشرفت صلح در خاورمیانه را با مانع روبرو كرده و باعث افزایش مشكلات فلسطینیان می شود.
وزارت امور خارجه سنگاپور تاكید كرده است كه وضعیت آینده قدس باید از طریق مذاكرات مستقیم بین دو طرف مشخص شود.
برپایه این بیانیه همچنین وزارت امور خارجه سنگاپور 'حمایت طولانی مدت و پایدار' خود از راه حل صلح و ثبات در منطقه مورد تاكید قرار داده است.
ترامپ روز چهارشنبه در سخنانی در كاخ سفید با یادآوری اینكه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم كه آماده شود تا انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز كند.
رئیس جمهوری آمریكا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا كرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس كه مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفك فلسطین بوده و یكی از مهمترین اماكن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریكا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاكید كرد كه «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینكه طرف ها در مذاكرات بر سر آن به توافق برسند.»
شبد**آساق**241 ** 1599**1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری