۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82756969
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: مسائل و مشكلات شهري ايلام در كميسيون تخصصي مجلس پيگيري مي شود

ايلام - ايرنا - نماينده مردم حوزه شمالي ايلام در مجلس شوراي اسلامي از طرح پيگيري مسائل و مشكلات شهري ايلام در كميسيون‌هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

به گزارش ايرنا، سلام اميني روز شنبه در نشست با اعضاي شوراي شهر و شهردار ايلام اظهار كرد: نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و شوراها هر دو منتخبين مردم هستند و ارتباط مستقيم با مردم دارند، اعضاي شوراي شهر و نمايندگان در مجلس بايد با يكديگر تعامل داشته و از هم حمايت كنند.
وي با تاكيد بر ضرورت تعامل نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي شهر گفت: شكي نيست كه بايد بين نمايندگان مردم در مجلس شوراي ‌اسلامي و شوراها ارتباط خوبي وجود داشته باشد چرا كه اين ارتباط در نهايت منجر به حل بسياري از مشكلات شهروندان و شهرها خواهد شد.
نماينده مردم ايلام، ايوان، چرداول، مهران، ملكشاهي و سيروان در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: تمام مسائل و مشكلات مطرح شده در اين نشست را به ديگر نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي منتقل خواهم كرد تا با رايزني و چاره انديشي يكديگر در كميسيون‌هاي تخصصي بتوانيم قدم بلندي در راستاي رفع مشكلات شهر ايلام برداريم.
اميني تصريح كرد:: در صدد هستيم تا مقدمات ديدار مسئولان استاني با رهبر معظم انقلاب را فراهم كنيم تا به صورت حضوري مشكلات شهر و استان ايلام را به محضر شريف ايشان برسانيم.
وي با اشاره به مشكلات موجود شهر ايلام نيز تاكيد كرد: براي رفع سد معبر و انتقال پزشكان سطح شهر و نمايشگاه داران بايد فرهنگ سازي لازم صورت پذيرد.
رييس شوراي اسلامي شهر ايلام نيز در اين ديدار گفت: اعتبارات شهرداري بسيار ناچيز بوده و شهرداري ايلام با كمبود جدي درآمد رو به رو است.
عبدالرضا پورخليل افزود: اعتبارهاي داخلي شهرداري جوابگوي ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را ندارد، مي طلبد نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي جهت تزريق اعتبار با دولت رايزني هاي لازم را بعمل آورند.
شهردار ايلام هم در اين نشست گفت: براي انتقال دستفروشان، پزشكان و نمايشگاه داران برنامه داريم كه با حمايت دولت، دستگاه هاي مرتبط و شهروندان اين امر مهم انجام خواهد پذيرفت و وضعيت نامطلوب ترافيك شهر بهبود خواهد يافت.
طالب صادقيان تاكيد كرد: پروژه انتقال آب خام شهر جهت آبياري فضاي سبز شهر هم اكنون در حال انجام است و براي اين پروژه و نيز آغاز تفكيك از مبدا و پردازش پسماند و همچنين ترميم و بهسازي سيل بندهاي سطح شهر نيازمند حمايت نمايندگان و استاندار ايلام جهت اختصاص اعتبار هستيم.
وي از آغاز بكار پروژه زيرگذر چهار راه رسالت در آينده نزديك خبر داد و تاكيد كرد: اين پروژه تاثير بسزايي در روان‌سازي ترافيك هسته مركزي شهر خواهد داشت.
صادقيان اضافه كرد: شهر ايلام ميزبان اصلي زائران اربعين حسيني در بدو ورود استان است و با توجه به اينكه شهرداري بخش عمده اي از خدمت رساني به زائران حسيني را انجام مي دهد نيازمند تخصيص اعتبار مطلوب در اين خصوص است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزي** انتشار دهنده: حسن كهزاديان
3032/6119