۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۹
کد خبر: 82757672
T T
۰ نفر
كسب رتبه اول ورزش دانش آموزي كردستان در منطقه يك كشور

سنندج - ايرنا - كسب رتبه اول ورزش دانش آموزي كردستان در منطقه يك كشور و شركت يك هزار و 500 دانش آموز دختر استان كردستان در طرح پايش وزن كوله پشتي اخبار كوتاه از آموزش و پرورش است.

به گزارش ايرنا، مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: با توجه به اعلام وزارتخانه و تاكيد فدراسيون ورزش دانش آموزي در سال جاري ارزيابي فني بخش مسابقات دانش آموزي براساس جمعيت دانش آموزي، سرانه فضاي ورزشي، تعداد دبيران متخصص تربيت بدني و چند شاخص ديگر محاسبه خواهد شد.
رشيد قرباني افزود: بر اين اساس استان كردستان با استان هاي آذربايجان غربي، زنجان، قم، قزوين، ايلام، سمنان، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، سيستان و بلوچستان، چهارمحال بختياري و كهكيلويه و بويراحمد در گروه الف قرار گرفت.
وي ادامه داد: با توجه به اتمام مسابقات دانش آموزان كشور نتايج ارزيابي هاي فني اعلام شد و بر اين اساس كاروان ورزشي كردستان با يك هزار و 188 امتياز موفق به كسب رتبه اول اين گروه شد.
مديركل آموزش و پرورش كردستان با بيان اينكه مسابقات يكي از بخش هاي پر مخاطب و مهم در ورزش دانش آموزي است، افزود: بر اين اساس در سه سال گذشته تلاش شده با برنامه ريزي هاي لازم عملكرد و نتايج اين بخش ارتقا يابد كه رشد جايگاه استان از رتبه 28 سال 92 به رتبه هشتم در سال 95 و تثبيت جايگاه تك رقمي استان در مسابقات سال 96 گوياي موفقيت قابل قبول در اين بخش است.

**شركت يك هزار و 500 دانش آموز دختر استان در طرح پايش وزن كوله پشتي
طرح كشوري پايش وزن كوله پشتي دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول به صورت پايلوت در استان كردستان اجرا شد.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان اظهار كرد: در اين طرح يك هزار و 500 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول در 30 مدرسه شهرستان هاي سقز، كامياران و ناحيه يك سنندج تحت پوشش قرار گرفتند.
افشين خوشگوار افزود: در اين طرح وزن، قد دانش آموز، وزن كوله پشتي با كتاب هاي درسي، وزن كتاب هاي غير درسي، نوع كوله پشتي، ميزان زمان و مسافت طي شده در روز از خانه به مدرسه و برگشت آن مورد ارزيابي قرار گرفت.
به گفته وي، اين طرح به صورت پايلوت در پنج استان كشور شامل تهران، بوشهر، خراسان رضوي، كردستان و فارس اجرا شده است.
وي تاكيد كرد: با توجه به سبك زندگي امروزه، فقر حركتي و كم تحركي دانش آموزان و ناهنجاري هاي ساختار قامتي، خروجي و تجزيه و تحليل اين طرح و تأثيرات وزن كوله پشتي مدارس و طريقه و زمان حمل آن مي تواند به ارتقاي سطح سلامت جسمي و روحي دانش آموزان كمك كنند.
در سال تحصيلي جاري 285 هزار دانش آموز كردستاني در سه هزار و 700 مدرسه شهري و روستايي در قالب 12 هزار كلاس درس مشغول به تحصيل هستند.
خبرنگار: افسانه گلباغي**انتشار: مجيد سليماني
7348/9102