۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85306613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان رتبه هفتم ورزش دانش‌آموزی کشوری را از آن خود کرد

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش آموزان کردستانی با درخشش در مسابقات کشوری در تابستان سال جاری، موفق به کسب عنوان هفتم کشور و رتبه اول قطب یک شدند.

به گزارش ایرنا، هاشم ناظمی جلال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ارزیابی و رتبه‌بندی استان‌های کشور در مسابقات ورزشی را در۲ بخش قطبی و کلی اعلام کرد و با ارزیابی های انجام شده، کردستان توانست در رقابت با استان‌های زنجان، قزوین، قم، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در رتبه اول قرار گیرد.

وی افزود: در ارزیابی کلی که با محاسبه امتیازات تمام استان‌ها انجام شد، کردستان با ۹۳۱ امتیاز و کسب ۴۰ مدال رنگارنگ توانست به جایگاه بسیار ارزشمند هفتم کشور دست پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: با توجه به شاخص‌هایی همچون سرانه فضای ورزشی، جمعیت دانش آموزی و تعداد معلمان تربیت بدنی، این رتبه نشان دهنده وجود مربیان توانمند و دانش آموزان مستعد در رشته های مختلف ورزشی است.

وی با اشاره به نقش مسابقات ورزشی در ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و نیز شناسایی دانش آموزان با استعداد گفت: مسابقات ورزشی در آموزش و پرورش در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود و تلاش شده هر۲ بعد کمی و کیفی در برنامه‌ریزی این بخش مدنظر قرار گیرد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha