۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۹
کد خبر: 82757773
T T
۰ نفر
سهم 33 درصدي جاده هاي روستايي از تصادفات جاده اي خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- رئيس دايره كنترل راههاي روستايي پليس راه خراسان رضوي گفت: حدود 33 درصد تصادفات جاده اي اين استان در بيش از 14 هزار كيلومتر راه روستايي آن روي مي دهد.

سرهنگ محمود خلوصي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نظارت پليس راه بر راههاي روستايي بر اساس تعريفي است كه سالهاي قبل ارائه شده و نيازمند به روز رساني است.
وي اظهار كرد: با توجه به طول بسيار اين راه ها، ترافيك متفاوت آنها و محدوديت امكانات پليس راه، آن دسته از جاده هاي روستايي كه از ترافيك زياد و قابل توجه برخوردارند، تحت نظارت بيشتر اين نيرو مي باشد.
وي گفت: به دليل ارتقاي راههاي خاكي روستايي به آسفالته، اغلب شاهد افزايش تصادفات در اين راهها هستيم كه آگاهي بخشي و اقدامات فرهنگي در اين زمينه احساس مي شود.
معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي نيز گفت: افزايش سرعت علت اصلي تصادفات در مسيرهاي روستايي است كه آسفالت شدن آنها موجب افزايش حوادث و تلفات رانندگي در اين مسيرها شده است.
عليرضا خجسته افزود: علاوه بر آن مسائل فرهنگي و رعايت نكردن سرعت مناسب و متناسب با وضعيت جاده از ديگر عوامل بروز تصادفات در جاده هاي روستايي است.
وي اظهار كرد: اداره كل راهداري و حمل نقل جاده اي استان راههاي تازه ساز يا جاده خاكي آسفالت شده را از نظر رعايت نكات ايمني و وجود علائم هشدار دهنده و رانندگي مورد بررسي قرار مي دهد و در صورتي كه با استانداردها و آئين نامه هاي ايمني جاده مطابقت نداشته باشد، آن را تحويل نمي گيرد از اين رو علت عمده حوادث رانندگي در اين راهها، عدم رعايت مقررات است و راههاي تازه ساز مشكلي ندارد.
وي همچنين كمبود كنترل پليس در اين راهها را از ديگر دلايل بروز تصادفات دانست و خواستار نظارت بيشتر پليس راه بر راههاي روستايي شد.
خراسان رضوي 20 هزار و 575 كيلومتر راه دارد كه 6هزار و 422 كيلومتر آن بين شهري و 14 هزار و 152 كيلومتر آن راه روستايي است.
سالانه بيش از 25 ميليون تردد در جاده هاي استان انجام مي شود و حدود 6 هزار تصادف داراي كروكي در اين جاده ها روي مي دهد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
3221 / 6053