به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، محمد مهدي مظاهري روز يكشنبه در افتتاحيه چهاردهمين كنفرانس بينالمللي روابط عمومي در سالن همايشهاي صدا و سيما با اشاره به اينكه خداوند خلاق است و خلاقيت را دوست دارد، اظهار داشت: انسانها نيز ميتوانند صفت خداوند را دارا باشند به نحوي كه خلاقيت و هنرنمايي در امور و فعاليتها داشته باشند.
اين مدرس دانشگاه ادامه داد: بحث خلاقيت در رسانه و روابط عمومي و دانش و هنر تحول و پيشرفت در جوامع بشر حاصل خلاقيت ابداع و نوآوري است و خلاقيت در فكر و انديشه، جوهره تكامل انسان به شمار مي آيد.
به گفته وي امروزه وسايل سخت افزاري به معناي عام آن ديگر مقدمه پيشرفت و ترقي نيست و عقل پويا و خلاقيت ميتواند ايدههاي نويي را به ما بدهد.
رئيس موسسه فرهنگي اكو اظهار داشت: امروز مسائل جامعه با راهحل هاي گذشته قابل حل نيست، از اين رو نياز به خلاقيت و نوآوري در همه عرصه ها داريم كه بايد در همه بخش ها به ويژه روابط عمومي ها دنبال شود.
قائم مقام اسبق وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با يادآوري محدوديت و پايان پذيري منابع طبيعي گفت: كشورهاي توسعه يافته، ديگر اقتصاد خود را براساس صنايع سخت بنا نمي نهند بلكه سيستم هاي اقتصادي خود را بر پايه سيستم هاي دانش بنيان مي گذارند.
مظاهري گفت: در بخش مالي، فناوري، نوآوري و هنر مي توان اقتصاد خلاق را خلاصه كرد و طبق تعريف، از تلفيق اقتصاد، فناوري و فرهنگ، اقتصاد خلاق شكل مي گيرد.
به گفته وي كشورها با تقويت فعاليت هاي خلاقانه، اقتدار خودشان را حفظ و در جهت اقتصاد خلاق و درآمدزا حركت خواهند كرد.
مظاهري يادآور شد: مبناي اقتصاد خلاق، فرهنگ، آموزش و فناوري است و از طرفي قلب اقتصاد خلاق هم خلاقيت و مالكيت معنوي است.
رئيس موسسه فرهنگي اكو تاكيد كرد كه روابط عمومي خلاق و هنرنما محل طرح ايده هاي جديد براي دستيابي به اهداف سازماني است و روابط عمومي هاي حرفه اي براي برون رفت از چالش هاي پيش رو، چاره اي جز همراه شدن با ويژگي هاي خلاقانه ندارند.
چهاردهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با موضوع خلاقيت، نوآوري و تمايز در مركز همايشهاي بين المللي صدا و سيما درحال برگزاري است.
مباحث اين كنفرانس در محورهاي اصلي پذيرش و تطبيق حرفهاي با تاكيد بر اصول تمايز، خلاقيت و نوآوري، راهبردهاي توسعهاي و حرفهاي خلاقيت و نوآوري در روابط عمومي، استراتژي، برنامهريزي و ارزشآفريني در روابط عمومي خلاق و نو آور، ظرفيتشناسي و تاثيرگذاري نوآوري و خلاقيت در اثربخشي فعاليتهاي روابط عمومي، منابع انساني، فرهنگ سازماني و روابط عمومي نوآور و خلاق، توصيف و تحليل وضعيت موجود نوآوري و خلاقيت در روابط عمومي، تحليل نقش سازمانها و موسسات غيردولتي در ارتقاي فعاليتها، سطح دانش و بينش اخلاقي كارگزاران روابط عمومي خلاق و نوآور، تحليل نقش فناوريهاي نوين در توسعه فعاليتهاي نوآورانه و خلاقانه در حوزه روابط عمومي، فرصتها و چالشهاي پيش روي كارگزاران روابط عمومي خلاق و نوآور، راهكارهاي مديريت نوآوري و خلاقيت در روابط عمومي ارائه مي شود.
فراهنگ: 1355 **1055
خبرنگار: علي اكبر قزوينيان**انتشار: زينب كارگر
رئيس موسسه فرهنگي اكو :
روابط عمومي توسعه يافته بايد با ويژگي خلاق همراه باشد
۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر:
82758300
تهران- ايرنا- رئيس موسسه فرهنگي اكو روابط عمومي خلاق را راه ميانبر براي رسيدن به مقصد عنوان كرد و گفت: روابط عمومي توسعه يافته بايد با ويژگي خلاق همراه باشد.