نماینده مجلس: اختصاص 2500 میلیارد ریال اعتبار برای عمران شهرهای شمال آذربایجان غربی

ارومیه– ایرنا– نماینده پلدشت، ماكو، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال برای اجرای طرح های عمرانی در شهرستان های ماكو، شوط، پلدشت و چالدران 2 هزار و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا عین الله شریف پور روز یكشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان چالدران در فرمانداری این شهرستان افزود: در سال جاری قرار داد ساماندهی فضاهای آموزشی 26 باب مدرسه 2 تا 6 كلاسه در مناطق روستایی و شهری این شهرها منعقد و برای اجرا به پیمانكاران واگذار شده است.
وی افزود: برای تسریع در اجرای كار، اعتبارات لازم برای اجرای فضاهای آموزشی در اختیار اداره كل نوسازی و تجهیزات مدارس آذربایجان غربی قرار گرفته است.
نماینده خانه ملت اضافه كرد: در بخش بهداشت و درمان عملیات اجرایی درمانگاه های شهر 'آواجیق' در شهرستان چالدران و 'پورناك' در شهرستان پلدشت آغاز شده و چند خانه بهداشت نیز در روستاهای این شهرها در حال اجرا است.
شریف پور با اشاره به مصوبات سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به چهار شهرستان شمال استان گفت: عملیات بهسازی و آسفالت ریزی 75 كیلومتر از راه های ارتباطی روستایی ماكو، شوط، پلدشت و چالدران اجرا می شود.
وی افزود: گازرسانی به 100 روستای این شهرها نیز به زودی آغاز می شود.
نماینده مردم ماكو،شوط، پلدشت و چالدران با بیان اینكه تاكنون عملیات اجرایی طرح هادی در 10 روستا این شهرها پایان یافته است، افزود: اجرای طرح های هادی در 12 روستای دیگر نیز در حال اجراست.
7129/2093
خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی