۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۲۶
کد خبر: 82761589
T T
۰ نفر

تهران - ايرنا - معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي گفت: با فراهم شدن زيرساخت‌هاي موردنياز و با اجراي طرح صدور بارنامه الكترونيكي در بخش حمل ونقل عمومي جاده‌اي، از ابتداي خردادماه سال 97، صدور بارنامه كاغذي متوقف مي شود.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط‌ عمومي سازمان راهداري و حمل‌ و نقل جاده‌اي، 'شهرام آدم نژاد' اظهار داشت: با حذف بارنامه هاي كاغذي بارنامه‌ها به صورت الكترونيكي صادر مي شوند.
به گفته وي، با توجه به بررسي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در زمينه كنترل و نظارت بر فعاليت ناوگان حمل‌و نقل جاده‌اي كالا، زيرساخت‌هاي موردنياز در اجراي طرح صدور بارنامه الكترونيك فراهم شده به گونه‌اي كه با حذف صدور بارنامه‌هاي كاغذي، براي هر ناوگان حامل كالا كد رهگيري صادر مي‌شود كه از سوي سازمان راهداري و حمل ‌و نقل جاده‌اي و ساير دستگاه‌هاي نظارتي از جمله پليس راه قابل كنترل و رديابي است.
وي درخصوص مزاياي اجراي اين سيستم گفت: تسهيل در فرآيند صدور بارنامه، حذف تردد‌هاي غيرضروري و طي مسافت‌هاي طولاني جهت اخذ بارنامه، كاهش مصرف سوخت، تسهيل در صدور بارنامه الكترونيكي از جمله ويژگي‌ها و مزاياي مهم اجراي اين طرح به شمار مي‌روند.
'آدم نژاد' تصريح كرد: براساس هماهنگي‌هاي انجام شده با دستگاه‌هاي ذي‌ربط و ادارت كل راهداري و حمل‌ و نقل جاده‌اي استان‌هاي سراسر كشور، طرح مذكور تا پايان امسال به صورت آزمايشي اجرا مي‌شود و پس از ارزيابي صحت و درستي اجراي طرح، از ابتداي خردادماه سال 97 در سراسر كشور اجرا خواهد شد.
به گزارش ايرنا ، صدور بارنامه الكترونيكي تغيير و تحول بزرگي در حوزه حمل‌ونقل جاده‌اي كالا محسوب مي‌شود و انتظار مي رود با همكاري و مساعدت ساير دستگاه‌ها از جمله پليس راه اين طرح مهم به بهترين نحو و با بروز كمترين مشكلي در كشور اجرايي شود.
شبك**اقتصام**1108**1392** خبرنگار: ايرج منصوري***انتشار: ابوالفضل بابايي
۰ نفر