۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82761925
T T
۰ نفر
برترین های ششمین جشنواره هفته پژوهش وزارت صنعت معرفی و تجلیل شدند

تهران - ایرنا - برترین های ششمین جشنواره هفته پژوهش و سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، همزمان با دومین روز از هفته پژوهش كه تحت عنوان 'پژوهش، فناوری و صنعت' نامگذاری شده است، آئین تجلیل از برترین های پژوهشی و فناوری بخش صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه در سالن اجتماعات معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت برگزار شد.
در این آئین كه با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت همراه بود، طرح پژوهشی صنعتی، معدنی وتجاری برتر، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شركت شهرك های صنعتی استانی برتر، واحد تحقیق و توسعه برتر بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری، مركز پژوهش های صنعتی، معدنی و تجاری برتر، شركت خدمات فنی، مهندسی برتر، محصول برتر تحقیق و توسعه بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری، مركز علمی كاربردی برتر، پیشكسوت برتر، شركت دانش بنیان صنعتی و صنایع پیشرفته برتر، واحد های تجاری و صنفی برتر معرفی و تجلیل شدند.
بر اساس این گزارش در این آئین كه با حضور جمعی از مدیران حوزه صنعت همراه بود، استان های گلستان، آذربایجان غربی، آذرربایجان شرقی، تهران، قم، خوزستان و سمنان به عنوان برترین سازمان های صنعت، معدن و تجارت برتر معرفی و لوح تقدیر اهدا شد.
همچنین شهرك های صنعتی خراسان رضوی، البرز و خراسان جنوبی به عنوان برترین شهرك های صنعتی معرفی و تجلیل شدند.
در ادامه این آیین از طرح های ایجاد واحد تولید غشاء تصفیه آب از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، برنامه راهبردی توسعه صنایع رقابتی و صادراتی(فاز اول) از موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، توسعه فناوری واحدهای سیارفرآوری به روش جدایش ثقلی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران، شناسایی و تحلیل بازارهای هدف داخلی و صادراتی مصنوعات چرم طبیعی با تاكید بر توسعه بازارهای داخلی و صادراتی از سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران و طرح پی چوبی عناصر نادر خاكی در افق های فسفات رسوبی ایران و بررسی ژنوشیمیایی رسوبات آبراهه ای از سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور به عنوان برترین طرح های پژوهشی برتر معرفی و تجلیل به عمل آمد.
همچنین در بخش مراكز پژوهش های صنعتی و معدنی برتر، مركز پژوهش های متالورژی رازی فلزی از تهران، شركت مشاور و تحقیقات بهین آب زنده رود از اصفهان ، ترینا از زنجان، مركز پژوهش های دانش بنیان فرهیختگان زر از البرز و گروه صنعتی و معدنی زرمهر مارلیك از استان خراسان رضوی به عنوان برترین مراكز پژوهش های صنعتی و معدنی معرفی و تجلیل شدند.
همچنین در بخش انجمن های فنی مهندسی برتر نیز از كانون طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ ایران، انجمن فنی مهندسی استان اصفهان، انجمن فنی مهندسی استان زنجان، انجمن صادركنندگان خدمات فنی مهندسی ایران، انجمن فنی مهندسان استان آذربایجان شرقی و انجمن صنفی شركت های اتوماسیون صنعتی ایران به عنوان برترین انجمن ها تجلیل به عمل آمد.
در ادامه این آیین از شركت صنایع پخت مشهد از خراسان رضوی، پویندگان راه سعادت از تهران، سیناژن از البرز، داروسازی بایرافلاك از لرستان، بازیافت مواد و تولید كود آلی از كرمانشاه، كاشی تبریز از آذربایجان شرقی و شركت گام الكتریك به عنوان برترین مراكز تحقیق و توسعه تجلیل شد.
در بخش محصولات برتر تحقیق و توسعه نیز تجهیزات كارزدایی جهت تولید فولاد از بنگاه سامانه نقش جهان، محصول aplx60 از بنگاه فولاد اكسین، محصول تریكوران Gاز بنگاه زیست طبیعت، محصول GCSF از بنگاه آریا تیناژن، تجهیزات سویچینگ از صنایع ارتباطی آوا و محصول بی وب از آیین كامپیوتر به عنوان برترین محصولات تحقیق و توسعه معرفی و تجلیل شد.
شركت های فنی مهندسی برتر آتشكده فولادریزان، گام صنعت اراك، پیشرو ساخت استرآباد، صفا نیكو سپاهان، پیشبران عرصه صنعت جهان، نورآتیه ساز، پژوهشگران فن گستر، تام ایران خودرو ، پویندگان كیفیت و شركت نوسازی صنعت طواف به عنوان شركت های فنی مهندسی برتر تجلیل و معرفی شدند.
همچنین از مراكز نیرو محركه، سازه های سنگین، برهان نیروی شمال، گز سكه، شركت هپكو، شیمیایی كلران و آذین شوشتر به عنوان مراكز برتر علمی-كاربردی تجلیل شد.
همچنین در این مراسم از شركت نیان الكترونیك از خراسان رضوی و شركت فناوران دارویی رشد پارسیان از تهران به عنوان برترین شركت های دانش بنیان و بنگاه پارس جهد از استان مركزی و بنگاه پتروگاز نامداران از تهران به عنوان برترین شركت های پیشرفته معرفی شدند و تجلیل به عمل آمد.
ششمین جشنواره پژوهش و فناوری و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار' بخش صنعت، معدن و تجارت با شعار' پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری؛ زیر بنای تولید و اشتغال' از 22 الی 26 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.
هفته پژوهش به ترتیب 21 آذرماه به عنوان روز پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه، 22 آذر پژوهش، فناوری و صنعت، 23 آذر پژوهش فناوری ایده و خلاقیت، 24 آذر پژوهش، فناوری اقتصاد مقاومتی، 25 آذر پژوهش، فناوری و سرمایه ملی، 26 آذر پژوهش فناوری، مهارت و كارآفرینی و 27 آذر پژوهش فناوری، حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
روز 27 آذر جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
**1836**1440
** خبرنگار: یوسف درویشی** انتشار: گلشن
۰ نفر