۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82761949
T T
۰ نفر
جمع آوری تخم مرغ های بدون كد بهداشتی از بازار قزوین

قزوین-ایرنا-رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره كل دامپزشكی قزوین گفت: تخم مرغ های عرضه شده در مراكز توزیع كه بدون مشخصه لازم شامل كد بهداشتی و تاریخ تولید و انقضا باشند، توقیف و از عرضه آن جلوگیری می شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل دامپزشكی استان قزوین، راول غلامپور با اشاره به ملزم بودن صاحبان مرغداری های تخم گذار به درج تاریخ تولید و انقضا بر روی تخم مرغ های تولیدی خود،افزود: این كار براساس دستورالعمل سازمان دامپزشكی و برای جلوگیری از عرضه تخم مرغ های تاریخ گذشته و رعایت حقوق مصرف كننده انجام می شود.
وی ادامه داد: تمامی تخم مرغ های مورد عرضه از مبدا داخل یا خارج استان باید از واحدهای مجاز و دارای پروانه بهداشتی بهره برداری معتبر (دارای كد پروانه بهداشتی) تهیه شوند.
غلامپور تصریح كرد: بر اساس سیاست و دستورالعمل سازمان دامپزشكی كشور و نظر مساعد انجمن صنفی، واحدهای بسته بندی تخم مرغ و مدیریت واحد های تولید كننده تخم مرغ خوراكی ضروری است، نام واحد تولید كننده و تاریخ تولید وتاریخ انقضائ یك ماهه را بر روی تخم مرغ درج كنند.
وی با اشاره به اینكه بررسی وضعیت نشانه گذاری تخم مرغ ها در دستور كار اداره دامپزشكی شهرستان قزوین قرار دارد،ادامه داد: بر این اساس، در صورت مشاهده تخم مرغی بدون تاریخ تولید و انقضا نسبت به توقیف محموله و ارجاع پرونده متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهد شد.
این مسئول از شهروندان خواست از خرید تخم مرغ فاقد شناسه و هویت نگهداری شده در شرایط نامناسب دمایی خودداری كنند و در صورت مشاهده چنین محموله هایی، به منظور پیگیری قانونی مراتب را از طریق پیامك به شماره 50001512 اطلاع دهند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشك، 19كارشناس وشش كارشناس ارشد و 103 كاردان دامپزشكی است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی