۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82763673
T T
۰ نفر
تكليف طرح افزايش سن ازدواج دختران تا پايان مجلس دهم مشخص مي شود

شيراز- ايرنا- رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي گفت: تكليف طرح افزايش سن ازدواج دختران از 13 سال به 15 سال تا پايان فعاليت مجلس دهم مشخص خواهد شد.

پروانه سلحشوري، در گفت و گو با ايرنا بيان داشت: فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي با جديت پيگير اين موضوع است و تاكنون جلسات متعددي در اين زمينه برگزار شده است و به محض اينكه بتوان به لحاظ پزشكي، رواني، فقهي، شرعي، علمي و بهداشتي اين مساله را توجيه كرد، اين طرح به مجلس ارايه خواهد شد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: روند رسيدگي به اين موضوع كمي زمان‌ بر است اما تا پايان اين دوره از مجلس محقق خواهد شد.
فعاليت دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي هفتم خرداد ماه سال 95 آغاز شده و اين دوره در سال 99 به پايان مي رسد.
سلحشوري، در بخش ديگري از مطالب خود، در مورد اختصاص 30درصد از سهم مديريتي دستگاه هاي اجرايي به زنان، گفت: اين موضوع بايد تا پايان برنامه ششم توسعه محقق شود و تحقق اين 30درصد در مناصب مديريت حرفه‌اي عنوان شده و نه مناصب مديريت سياسي، با اين حال اميدواريم حتي اگر صددرصد اين سهم محقق نشود، دستكم بتوان به درصدي از آن تحقق بخشيد.
سلحشوري افزود: هم‌اكنون سهم زنان در پست‌هاي مديريتي از چهار درصد به 6درصد رسيده است و اگر بتوانيم تا پايان برنامه ششم توسعه اين سهم را به 15 يا 20 درصد افزايش دهيم براي ما رضايت بخش و موفقيت‌آميز خواهد بود.
6118
خبرنگار: سميرا متين نژاد ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي