فلسطين در صدر مسائل جهان اسلام قرار گرفته است

شاهرود- ايرنا- نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و امام جمعه موقت شاهرود گفت: با وجود سال ها تلاش آمريكايي ها براي به حاشيه راندن مساله فلسطين، اقدام تازه آنان سبب قرار گرفتن اين موضوع در صدر مسائل جهان اسلام شد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي سعيدي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شاهرود در مسجد و حسينيه مدرسه قلعه اين شهر، با اشاره به پيام هاي تغيير پايتخت اسراييل از تل آويو به بيت المقدس افزود: آمريكا تصور نمي كرد با چنين مخالفت هاي شديدي رو برو شود و بايد جهان اسلام آنچنان ايستادگي كند تا ناچار به لغو مصوبه خود شوند.
وي پايان يافتن سازش را از ديگر پيامدهاي اقدام آمريكا دانست و گفت: بدعهدي اين كشور و نقض صريح مصوبات شوراي امنيت نيز براي چندمين بار به همه ثابت شد.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران هدف آمريكا را حذف جايگاه معنوي بيت المقدس خواند و خاطرنشان كرد: يهودي سازي بيت المقدس و حذف مذاكرات سازش از ديگر اهدافي است كه آمريكا با تغيير پايتخت رژيم صهيونيستي دنبال مي كند.
سعيدي همچنين به همراهي پروتستان هاي افراطي آمريكا براي راي آوردن ترامپ اشاره كرد و گفت: با اين حال ترامپ با مشكلات بسياري رو برو است و از جمله آن ها مشكلات منطقه خاورميانه و شكست فاحش آمريكا در اين منطقه است.
وي مشكلات اقتصادي و بدهكاري 20 هزار ميليارد دلاري آمريكا را از ديگر مشكلات پيش روي ترامپ برشمرد و يادآور شد: آمريكا و همدستانش روزي رژيم صهيونيستي را براي تسلط بر منطقه خاور ميانه درست كرده بودند اما قدرت حزب الله نشان داد كه آن ها با توجه به از دست دادن روحيه اسراييلي ها و امكان مهاجرت ساكنان آنجا، بايد كاري كرده و آن را جبران كنند.
خطيب جمعه شاهرود همچنين در بخش ديگري از صحبت هاي خود، به عوامل تاثيرگذار در تربيت دانشجويان و طلبه ها اشاره كرد و گفت: استاد، متن و محتواي آموزشي، محيط و مديريت چهار عامل تعيين كننده در دستيابي به محصول مناسب در حوزه و دانشگاه است.
سعيدي با بيان اينكه بسياري از علوم انساني بر اساس اصالت انسان تنظيم شده، تاكيد كرد: نگاه استاد در تربيت دانشجو بسيار تاثيرگذار است، اگر علوم با نگاهي الحادي يا توحيدي به دانشجو القا شوند، نتيجه اي متفاوت به همراه خواهند داشت.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانيان *** انتشار دهنده : محسن شاكري