۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۲
کد خبر: 82764511
T T
۰ نفر
مسابقات سواركاري كورس پاييزه كشور در يزد پيگيري شد

يزد - ايرنا - هفته ششم هيجدهمين دوره مسابقات اسب دواني كورس پاييزه قهرماني كشور شامگاه جمعه با حضور سواركاران برتر از مناطق مختلف در يزد پيگيري شد.

به گزارش ايرنا، در اين مسابقات كه با حضور جمعي از مسوولان و بيش از 2 هزار تماشاگر علاقه مند يزدي در مجتمع سواركاري صفاييه برگزار شد، سواركاران در قالب پنج كورس، در مسافت هزار متري پيست رقابتي فشرده را برگزار كردند.
در پايان هفته ششم در كورس اول اسب آي وكس با چابكسوار سمير محمدي، يوزجينا با چابكسوار مهران علايي و يوزدلفين با چابكسوار متين جرجاني اول تا سوم شدند.
در كورس دوم نيز اسب هاي ويشكا رشيد با چابكسوار ابوالفضل دهقان، نارسيس با چابكسوار شاهدي و نيك بانوخو با چابكسواري هادي عزيزي مكان هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در كورس سوم به ترتيب اسب هاي واروويس با چابكسوار آرمين اق اتاباي، ميتريداد با چابكسوار ابوالفضل دهقان و مشتاق بيك با چابكسواري عبدالله قلرعطا اول تا سوم شدند.
همچنين در كورس چهارم نيز اسب ناصر روستا با چابكسوار عبدالخالق چپرلي، ويسانا وكيلي با چابكسوار اميرحسين كريمي و ماندگار توانا با چابكسواري ابوالفضل دهقان در مكان هاي اول تا سوم قرار گرفتند.
و در كورس پنجم نيز اسب نغمه ناز فراشاه باچابكسوار امان محمدقلرعطا، نصير بيك با چابكسوار ابوالفضل دهقان و لئونارد نوق با چابكسواري متين جرجاني اول تا سوم شدند.
در پايان هفته ششم اين مسابقات، از سوي هيات برگزار كننده به صاحبان اسب هاي برتر در مجموع بيش از 400 ميليون ريال جايزه داده شد .
مسابقات كورس پاييزه كشور در يزد همه ساله به همت ، نظارت و پيگيري هيات سواركاري استان و شركت پيشتازان اسب اصيل برگزار مي شود.
هم اكنون در استان يزد حدود 6 هزار و 500 راس اسب اصيل عرب وجود دارد .
از 500 باشگاه سواركاري كشور 243 باشگاه آن در استان يزد مشغول فعاليت است و در طول سال در برنامه هاي مختلف كه توسط هيات برنامه ريزي مي شود مشاركت دارند .
استان يزد با يك ميليون و 150 هزار نفر جمعيت داراي 47 هيات ورزشي و افزون بر 65 هزار ورزشكار سازماندهي شده است.
7536/ 6014/خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: كاظم شاملو*