۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۶
کد خبر: 82765460
T T
۰ نفر
سهم 37 درصدی حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری ارومیه

ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه با اشاره به اینكه 300 هزار خودرو در این شهر 800 هزار نفری تردد می كند، گفت: تنها 37 درصد حمل و نقل درون شهری مردم با استفاده از اتوبوس و تاكسی انجام می شود كه این رقم باید افزایش یابد.

محمد حضرت پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه باید برای رفع آلودگی، استفاده از حمل و نقل عمومی جایگزین سفرهای غیرضروری با خودروهای شخصی شود، افزود: از بیش از یك و نیم میلیون سفر روزانه درون شهری، تنها 300 هزار مورد با اتوبوس و كمتر از 200 هزار مورد با تاكسی است كه این تعداد باید بیشتر شود.
وی با اشاره به اینكه متاسفانه شهروندان ارومیه ای به سلامتی خود اهمیت نمی دهند، اضافه كرد: بسیاری از خودروها به ویژه در ایام سرد سال با تك سرنشین حركت می كنند كه این امر معضلی برای حوزه ترافیك، آلودگی هوا و سلامتی است.
وی اظهار كرد: ارومیه در حال حاضر دومین شهر كشور در تراكم خودرو به شمار می رود و سالانه 10 هزار خودرو نیز به تعداد خودروهای این شهر افزوده می شود.
شهردار ارومیه در خصوص اقدامات شهرداری ارومیه در راستای كاهش آلودگی در سطح شهر بیان كرد: تكمیل رینگ كمربندی ارومیه برای كاهش زمان حضور خودرو در معابر، نوسازی صدها دستگاه و اقدام به خرید 100 دستگاه اتوبوس درون شهری، راه اندازی خط دوچرخه، پیاده رو سازی در ده ها كیلومتر از معابر شهری و راه اندازی ایستگاه پایش هوا در خیابان عطایی ارومیه از جمله این موارد به شمارمی رود.
حضرت پور پیشنهاد كرد كه در هفته یك روز بدون خودرو تعیین شود تا مردم بدون خودرو، به صورت پیاده، با دوچرخه یا با استفاده از خودروهای عمومی تردد كنند كه در این صورت می توان در كاهش آلودگی موثر بود.
وی تاكید كرد كه همه این فعالیت ها با حضور و پشتیبانی مردم مثمر ثمر است كه در سال های اخیر شاهد كمرنگ بودن این همراهی بوده ایم.
به گزارش ایرنا، امروز/شنبه/ شهر ارومیه ناسالم برای همه شهروندان تعیین و به همین علت مدارس شهر ارومیه نیز تعطیل اعلام شده است.
ارومیه 800 هزار نفر جمعیت دارد و یكی از 10 شهر بزرگ كشور به شمار می رود.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** تنظیم كننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی