۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۰
کد خبر: 82765502
T T
۰ نفر
افزايش 38 درصدي اعتبارات امور زنان و خانواده در لايحه بودجه سال آينده

گناباد- ايرنا- معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: اعتبارات اين معاونت از 153 ميليارد ريال در سالجاري با 38 درصد افزايش به 210 ميليارد ريال در لايحه بودجه سال آينده افزايش يافت.

معصومه ابتكار روز شنبه در حاشيه بازديد از جاذبه هاي گردشگري گناباد طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در مقوله آموزش دختران بازمانده از تحصيل و زنان سرپرست خانوار نيازمند توجه ويژه مسئولان ذيربط هستيم.
وي ايجاد مدارس خاص دختران بازمانده از تحصيل را ضروري دانست و اظهار كرد: بايد نيمي از اعتبارات شوراي اجتماعي كشور به اجراي طرحهاي مرتبط با زنان از جمله زنان سرپرست خانوار و آسيب ديده و كاهش تبعات اعتياد در اين زمينه اختصاص يابد.
وي گفت: در بودجه سالجاري 200 ميليارد ريال از محل ماده 80 برنامه توسعه براي اشتغال و كارآفريني زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده كه تاكنون اختصاص نيافته است.
ابتكار افزود: كارگروه ملي زنان سرپرست خانوار با هدف برنامه ريزي و سياست گذاري مسائل مربوط به اين قشر توسط معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري و با مشاركت دستگاههاي اجرايي ذيربط آذر ماه جاري تشكيل شد.
وي همكاري و تشريك مساعي بخشهاي دولتي و سازمان هاي مردم نهاد، بازشناسي و اقدام در جهت رفع كاستي ها در سياست ها و برنامه هاي موجود دستگاههاي اجرايي و افزايش توانمندسازي زنان سرپرست خانوار را از جمله اهداف تشكيل اين كارگروه برشمرد.
وي اظهار كرد: لايحه پيشگيري از خشونت عليه زنان به عنوان يكي از لوايح مهم در دستور كار قرار دارد و در نشست هاي متعدد با همكاري قوه قضائيه مراحل نهايي خود را طي مي كند و آماده ارسال به دولت و مجلس است.
وي منشور حقوق شهروندي را از دستاوردهاي مهم دولت تدبير و اميد دانست و گفت: براي افزايش آگاهي هاي عمومي در اين زمينه در مدارس و دانشگاهها اقداماتي با همكاري وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري و آموزش و پرورش در حال انجام است.
ابتكار افزود: توجه به اشتغال و توان افزايي زنان روستايي از رويكردهاي مهم معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري است.
وي اظهار كرد: بر اين اساس با همكاري وزارت جهاد كشاورزي و سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي دوره هاي آموزشي زنان روستايي براي توليد محصولات سالم و ارگانيك و استفاده بهينه از آب در كشاورزي در آينده نزديك آغاز مي شود.
وي گفت: همچنين امسال يك و نيم ميليارد دلار از محل اعتبارات صندوق ذخيره ارزي براي اشتغال پايدار روستايي در نظر گرفته شده كه بايد سهمي از اين اعتبارات براي كارآفريني زنان روستايي در زمينه هاي صنايع دستي و گردشگري اختصاص يابد.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده روز شنبه بعد از ورود به گناباد و تجديد بيعت با آرمانهاي شهداي گمنام و حضور در آرامگاه علامه بهلول گنابادي از جاذبه هاي تاريخي و گردشگري اين شهرستان مانند روستاي هدف گردشگري رياب و قنات جهاني قصبه گناباد ديدن كرد.
شركت در همايش 'ازدواج پايدار، به هنگام و آگاهانه' از ديگر برنامه هاي سفر يك روزه معصومه ابتكار به گناباد بود.
گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
7545/2095/ 6053
۰ نفر