۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82766263
T T
۰ نفر
شهرداري همدان از سرمايه گذاري براي ساخت پاركينگ استقبال مي كند

همدان - ايرنا - شهردار همدان گفت: شهرداري از سرمايه گذاري بخش خصوصي براي ساخت پاركينگ با امتيازهاي تشويقي استقبال مي كند.

عباس صوفي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تاكيد بر امتيازهاي تشويقي براي سرمايه گذاران در حوزه هاي مختلف از جمله ساخت پاركينگ گفت: هم اكنون همدان با مشكل پاركينگ مواجه است و نيازمند مشاركت سرمايه گذاران در اين زمينه هستيم.
وي با بيان اينكه فضاي تشويقي براي سرمايه گذاران مهيا است اضافه كرد: در ساخت پاركينگ استقبال لازم را از طرح هاي سرمايه گذاران و هموارسازي مرحله ساخت و بهره برداري در اين بخش وجود دارد.
وي خاطرنشان كرد: ساخت پاركينگ از درآمدزايي خوبي برخوردار است و همانند هتل سازي كه از 2 سال قبل با امتيازهاي تشويقي شاهد استقبال و افزايش ساخت آن در همدان بوده و هستيم، در احداث پاركينگ نيز همين رويه را دنبال مي كنيم.
وي تصريح كرد: البته شهرداري نيز در ساخت پاركينگ برنامه هاي مختلفي دارد اما سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين زمينه نيز بسيار ضروري است.
شهردار همدان در ادامه با بيان اينكه رشد متوازن در حوزه مديريت شهري نياز به درآمد دارد اظهار كرد: سياستگذاري شهرداري در دوره جديد در واقع رسيدن به درآمد پايدار است.
صوفي اضافه كرد: راه رسيدن به درآمد پايدار در مديريت شهري همدان رونق گردشگري و توسعه بازار كسب و كار است و براي تحقق اين هدف بايد تعريف و برنامه ريزي درستي داشته باشيم چراكه توسعه صنعت گردشگري مي تواند هموار كننده سياست مديريت شهري در رسيدن به درآمد پايدار باشد.
وي بيان كرد: با تعامل ساير دستگاه هاي اجرايي به عنوان توسعه دهنده فضاي كسب و كار و بازار غرب كشور و همكاري لازم از سوي اصناف و بازار همدان در اين زمينه مي توان موفق عمل كرد.

** ساماندهي ورودي هاي شهر همدان
صوفي در ادامه با اشاره به توجه ويژه مديريت شهري به خواسته مسئولان، رسانه ها و مردم در بهسازي و ساماندهي ورودي هاي شهر همدان گفت: ورودي هاي شهر مطالبه مردم و اصحاب رسانه و بزرگان شهر است و بايد تعيين تكليف شود.
وي معتقداست ورودي هاي شهر ويترين همدان هستند و در اين محدوده ها همدان با مشكل مواجه است.
شهردار همدان بيان كرد: يكي از برنامه هاي مهم حوزه مديريت شهري تعيين تكليف و اجراي طرحي مناسب براي وضعيت ورودي هاي اين شهر است.
صوفي خاطرنشان كرد: در بهسازي ورودي هاي شهر همدان سيما و منظر شهري، ساماندهي و اقدامات عمراني و ترافيكي مناسب حايز اهميت است كه با مجموعه همكاران در مديريت شهري و باتوجه به نگاه ويژه مديران عالي استان شروع و به سرانجام خواهيم رساند.

** زيباسازي مبلمان شهري
شهردار همدان با تاكيد بر زيباسازي سيما و منظر درون شهري همدان گفت: بايد زيرساخت ها مطابق با شان و منزلت شهروندان همداني ايجاد شود و تجهيز و زيباسازي مبلمان شهري بايد در اولويت قرار گيرد.
صوفي افزود: البته با توجه به نزديكي اجلاس بين المللي گردشگري 2018 نمي توان در اين مدت كوتاه تحول اساسي در زيرساخت ها ايجاد كرد اما مي توان اقدامات هدفگذاري شده را آغاز كرد.
وي بيان كرد: حمايت هاي همه جانبه مديريت ارشد استان و نمايندگان مردم همدان در مجلس دلگرمي لازم را در اجراي طرح هاي كارآمد و در شان و جايگاه شهروندان همدان مي دهد و در اين راستا خدمت به مردم از ارزشمندترين هدف ها است.
صوفي با بيان اينكه اجلاس 2018 بهترين فرصت براي معرفي توانمندي همدان است ابراز اميدواري كرد با تعامل ساير دستگاه هاي اجرايي در مديريت شهري شاهد برگزاي مطلوب اين رويداد مهم باشيم.
عباس صوفي عصر ديروز /شنبه/ طي مراسمي به صورت رسمي به عنوان شهردار جديد همدان معرفي شد.
صوفي با كسب 10 راي از يازده عضو شوراي اسلامي شهر همدان توانست سكان شهرداري همدان را در دست بگيرد.
7520/2087
خبرنگار: ميثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا