۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۵۱
کد خبر: 82768253
T T
۰ نفر
اعتراضات مردم به سوء مدیریت در كردستان عراق ادامه دارد

اربیل – ایرنا - علیرغم گذشت بیش از 8 ساعت از تجمع مردم كردستان عراق، هنوز تعداد زیادی از معترضین در شهر سلیمانیه در خیابانها باقی مانده و به اعتراض خودعلیه سوء مدیریت در این منطقه ادامه می دهند.

راهپیمایان با در دست داشتن بلندگوهای سیار خواهان منحل كردن تشكیلات كنونی حاكم بر كردستان عراق و كناره گیری مسوولین دولتی از سمت های خود هستند و آن را یك اقدام اخلاقی در راستای بهبود اوضاع بحرانی خود به حساب می آورند.
براساس اطلاعات اولیه از اعتراضات امروز در پی استفاده پلیس از گاز اشك آور بیش از 200 تن از معترضین مجروح شده و روانه بیمارستان شدند.
شماری از معترضین نیز در مركز شهر سلیمانیه اقدام به زدن چادر كرده تا اعتراضات را تا حصول نتیجه نهایی ادامه دهند.
شاسوار عبدالواحد رئیس ائتلاف نسل جدید در بیانیه ای از معترضین و مردم كردستان عراق خواست به اعتراضات مدنی خود در روزهای آتی نیز ادامه دهند تا تشكیلات محلی را مجبور به انحلال و كناره گیری از قدرت كنند.
گفتنی است در شماری از شهرها مراكز حزبی وابسته به حزب دمكرات كردستان عراق، اتحادیه میهنی كردستان عراق و جنبش تغییر توسط معترضین به آتش كشیده شد.
در پی این اعتراضات وزارت دارایی اقلیم كردستان عراق اعلام كرد از فردا حقوق ماه سپتامبر سال 2017 میلادی را در میان كارمندان توزیع خواهد كرد. این در حالی است كه در آستانه سال جدید میلادی هنوز حقوق سه ماه كارمندان منطقه پرداخت نشده است.
معترضین بر این باور هستند كه تشكیلات كنونی كردستان عراق در مدیریت امور شهری، رفاهی و سیاسی شكست خورده و باید هرچه سریعتر از مسئولیت خود كناره گیری كنند.
به نظر می رسد با آغاز اعتراضات خیابانی در شمال عراق این منطقه شاهد دور جدی تری از اعتراضات به بحرانهای سیاسی و اقتصادی در روزهای آتی باشد.
كمال رئوف روزنامه نگار كرد عراقی در گفتگو با خبرنگار ایرنا در اربیل با اشاره به این تجمعات از تشكیلات حاكم بر كردستان عراق خواست نسبت به خواسته های معترضین با احساس مسئولیت بیشتری برخورد كند چرا كه مردم بشدت از نبود خدمات عمومی عصبانی هستند.
وی تاكید كرد اگر سریعا به خواسته مردم توجه نشود این اعتراضات ابعاد گسترده تر و خطرناكتری به خود خواهد گرفت و می تواند ما را روبروی بحران دیگری قرار دهند.
كمال رئوف تصریح كرد مردم شایسته این همه بی مهری و كم توجهی رهبران اقلیم نبوده و توان مردم در تحمل شكستهای اقتصادی و سیاسی به كمترین سطح خود رسیده است .
خاورم*351*380*3404**انتشار: محسن اسماعیلی