۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۸:۰۵
کد خبر: 82770723
T T
۰ نفر
پرداخت 171ميليارد ريال تسهيلات به تشكل هاي كشاورزي سيستان وبلوچستان

زاهدان - ايرنا - مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: اين صندوق در سال مالي 95-96 افزون بر 171 ميليارد ريال تسهيلات به تشكل هاي كشاورزي اين استان پرداخت كرده است.

محمود كشوري مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين تسهيلات با سود چهار درصد و در قالب سرمايه در گردش به صورت 11 ماهه در بخش هاي مختلف كشاورزي از جمله زراعت و باغباني، دامداري و دامپروري، شيلات و آبزيان و غيره پرداخت شده است.
وي افزود: همچنين در اين مدت افزون بر 2 ميليارد ريال تسهيلات اضطراري نظير خريد بذر گندم و غيره به بهره برداران اين بخش اعطا شده است.
وي با بيان اينكه صندوق حمايت از بخش كشاورزي از سال 86 در سيستان و بلوچستان فعاليت خود را آغاز كرده است گفت: هم اينك سرمايه اين صندوق 206 ميليارد ريال است كه 48 درصد آن به دولت و 52 درصد به توليدكنندگان و بهره برداران بخش كشاورزي اين استان تعلق دارد.
وي افزود: اين صندوق به منظور حمايت از توسعه سرمايه گذاري بخش كشاورزي با مشاركت توليد كنندگان و بهره برداران اين بخش و با هدف تجميع و تخصيص مطلوب منابع مالي براي ارتقاي نرخ سرمايه گذاري در بخش كشاورزي و ساماندهي نياز مالي و اعتباري توليد كنندگان اين بخش راه اندازي شده است.
مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي سيستان و بلوچستان با بيان اينكه اين صندوق ها با توجه به مردم نهاد بودن مي توانند زمينه ساز تحقق اقتصاد مقاومتي باشند گفت: در برنامه هاي ششم توسعه و ديگر برنامه هاي كلان كشور توجه ويژه اي به افزايش سرمايه اين صندوق ها شده است.
كشوري مقدم اظهار داشت: صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي سيستان و بلوچستان 218 سهام دار دارد.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به سبب نزديكي به خط استوا و بهره گيري از رطوبت دريا توانمندي زيادي در توليد محصولات گرمسيري و نيمه گرمسيري و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپايا، گواوا، هندوانه آناناسي، نارگيل، زيتون محلي، انار، مركبات و غيره دارد.
توليد محصولات كشاورزي در سيستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمين هاي برخي مناطق اين استان مانند نيكشهر، سرباز، ايرانشهر، كنارك و چابهار در هر سال توان توليد 2 بار محصول را دارند.
هم اينك در بيش از 200 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان محصولات زراعي و در 80 هزار هكتار از باغ هاي استان انواع ميوه هاي گرمسيري، نيمه گرمسيري و سردسيري توليد مي شود.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan