۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۷
کد خبر: 82770814
T T
۰ نفر
مدير منابع طبيعي: اراضي ساحلي گلستان سند مالكيت دولتي دارد

گرگان – ايرنا – مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري گلستان گفت كه براي اراضي ساحلي استان در سطح 22 هزار هكتار مستحدث و سواحل درياي خزر، سند مالكيت به نام دولت جمهوري اسلامي دريافت شده است.

ابوطالب قزلسفلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: همچنين به منظور مشخص شدن مرز بين اراضي زراعي، مستحدث و ساحلي تاكنون به طول 5 كيلومتر در حوزه شهرستانهاي بندرتركمن، گميشان و بندرگز 'بُنچ' (سازه) نصب شده است.
به گفته وي؛ امسال مقرر شده است كه اين طرح با اعتبار پنج ميليارد و 520 ميليون ريال در طول 50 كيلومتر توسعه يابد.
بُنچ، مارك سازه بتوني مسلح به رنگ زرد بوده كه از آن به عنوان علامت مميز مرز زمين هاي ملي منابع طبيعي متعلق به دولت جمهوري اسلامي استفاده مي شود.
وي گفت: درهمين خصوص طرح كاداستر (حدنگاري) نيز در دستور كار بوده كه طبق آن نقشه ها و اسنادي كه با هماهنگي اداره ثبت اسناد تهيه شده است تبديل به كاداستر مي شود تا وضعيت مالكيت اراضي مشخص شده تثبيت و مالكيت صورت پذيرد.
قزلسفلو افزود: اقدامات خوبي كه در گذشته انجام شده جلوي تجاوز و تصرف اراضي ساحلي و ساخت و ساز را گرفته و اگر در جاهايي هم تصرفي در قالب فعاليت هاي زراعي بوده ، پيگيري هاي قانوني در حال انجام است.
وي اضافه كرد: بخشي از اين اراضي مشمول طرح 'تداخلات' بوده كه از طريق دبيرخانه جهادكشاورزي شهرستان ها در حال پيگيري است، براي بازپس گيري عرصه هاي تصرف شده هم برابر قانون از طريق مراجع قضايي پيگيرهستيم.
به گفته وي؛ از اراضي ساحلي و مستحدث، متقاضيان درجهت فعاليت هاي سرمايه گذاري در قالب قوانين و مقررات استفاده كرده و همچنين از اين اراضي در جهت توسعه استان و ايجاد اشتغال بهره برداري مي شود.
استان مرزي گلستان واقع در شمال كشور و در حاشيه درياي خزر بيش از 120 كيلومتر ساحل دارد كه درغرب و شمال غرب اين استان و در حوزه شهرستان هاي گميشان، بندرتركمن و بندرگز است.
6204/1648
خبرنگار: علي اصغرتيموريان ** انتشار: پري سالارنيا