۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84707728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ فقره سند مالکیت طرح حدنگاری اراضی به کشاورزان گنبدی تحویل شد

گنبدکاووس- ایرنا - آیین تحویل ۴۴ فقره سند مالکیت طرح جامع حدنگاری (کاداستر) اراضی زراعی گنبدکاووس که از اواخر سال گذشته شروع شده بود روز پنجشنبه به‌صورت نمادین به تعدادی از کشاورزان روستاهای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  مدیر جهادکشاورزی این شهرستان امروز پنجشنبه در این آیین که در مسجد روستای ابوذر سه گنبدکاووس برگزار شد، گفت: مساحت کل اسناد تحویلی امروز که با همکاری این مدیریت و اداره ثبت اسناد و املاک انجام شده، ۲۰۷ هکتار است.

حبیب الله زارع افزود: گنبدکاووس حدود ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که تلاش داریم ظرف یک برنامه سه تا چهار ساله برای تمامی این اراضی سند مالکیت طرح کاداستر صادر شود.

وی، تثبیت مالکیت اراضی و تسهیل در نقل و انتقال آن، پیشگیری از اختلافات بین زارعان و طرح دعاوی در محاکم قضایی، تسهیل در دریافت نهاده‌های کشاورزی در راستای دولت الکترونیک و هوشمندسازی ارائه خدمات، افزایش ارزش معاملاتی اراضی زراعی و باغی و صرفه جویی در وقت و هزینه کشاورزان را از مهمترین اهداف اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) اراضی زراعی و باغی برشمرد.

زارع اضافه کرد: باتوجه به مزایای اشاره شده در صدور سند مالکیت کاداستری برای اراضی زراعی و باغی، از کشاورزان درخواست می‌شود همکاری‌های لازم برای تسریع در اجرای این طرح ملی داشته باشند.

۴۴ فقره سند مالکیت طرح حدنگاری اراضی به کشاورزان گنبدی تحویل شد

رییس اداره ثبت اسناد و املاک گنبدکاووس نیز در این آیین با قدردانی از همکاری کشاورزان روستاهای "ابوذر یک، ۲ و سه، سلمان فارسی و وحدت اسلامی" با این اداره جهت صدور سند مالکیت در راستای طرح ملی حدنگاری (کاداستر)، گفت: مرحله نخست اجرای این طرح مربوط به یک پلاک ثبتی به مساحت ۴۱۲.۵ هکتار بود که مراحل نقشه برداری آن پایان یافته و تاکنون برای نیمی از مساحت این پلاک در قالب ۴۴ فقره سند مالکیت صادر شد. 

رضا سارانی افزود: اداره ثبت اسناد و املاک گنبدکاووس با همکاری جهادکشاورزی و بهره‌برداران و فعالان بخش کشاورزی آمادگی دارد برای تمامی اراضی زراعی و باغی این شهرستان سند مالکیت در قالب طرح ملی کاداستر صادر کند.  

وی اضافه کرد: این اداره با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمادگی صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی و تجاری واقع در بافت روستاهای اشاره شده را در صورت همراهی و همکاری مردم تا پایان سال جاری دارد.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس و بخشدار مرکزی این شهرستان مرزی حضور داشتند، اسناد مالکیت تعدادی از کشاورزان به آنها تحویل شد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ گلستان است و با دارا بودن ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم تولیدات کشاورزی این استان به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha