۱ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82771880
T T
۰ نفر
جمهوري آذربايجان 26 زنداني ايراني را از مرز آستارا تحويل داد

آستارا - ايرنا - 26 زنداني ايراني در جمهوري آذربايجان، با حضور جمعي از مقامات مرزباني و قضايي دو كشور، از طريق گمرك آستارا به مسئولان ايراني تحويل داده شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا مسئول امور كنسولي سفارت ايران در جمهوري آذربايجان روز جمعه در گمرك آستارا گفت: انتقال اين زندانيان بر اساس موافقت نامه مبادله زندانيان بين دو كشور انجام شد و زندانيان ايراني با يك دستگاه اتوبوس براي طي مرحله قرنطينه، به زندان حويق تالش منتقل شدند.
ناصر ميرجمالي اظهار كرد: اغلب اين افراد به اتهام حمل، خريد و فروش مواد مخدر، تصادف و اقامت غير مجاز زنداني شده بودند و بقيه دوران محكوميت خود را در زندان هاي كشورمان سپري خواهند كرد و امكان ملاقات زندانيان با خانواده هايشان و اجراي عادلانه قانون در مورد آنها، از هدف هاي انتقال زندانيان بود.
وي ادامه داد: بيست و چهارمين مرحله انتقال و تحويل محكومان ايراني از جمهوري آذربايجان انجام شد و از سال 1378 تاكنون با اجراي قرارداد انتقال محكومان بين ايران و جمهوري آذربايجان، نزديك به 500 زنداني ايراني از آن كشور به زندان هاي ايران منتقل شده اند.
وي به هموطنان توصيه كرد كه در سفر به جمهوري آذربايجان، از همراه داشتن مواد مخدر و قرص هاي روانگردان خودداري و اقامت خود را در فاصله سه تا 10 روز به صورت قانوني ثبت كنند، تا مشمول جرائم نقدي و حبس نشوند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده:كبيري
7105 / 7124/2007