ايجاد شغل براي جامعه ايثارگري كهگيلويه و بويراحمد بر اساس ظرفيت‌هاي قانوني باشد

ياسوج- ايرنا- استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: ايجاد اشتغال براي خانواده شهدا و جامعه ايثارگري اين استان بر اساس ظرفيت‌هاي قانوني باشد و بايد از راه‌حل‌هاي مختلف بهره برد.

به گزارش ايرنا، علي‌محمد احمدي روز دوشنبه در نشست شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: توانمندسازي خانواده شهدا و جامعه ايثارگري اين استان تنها با شاغل شدن در دستگاه‌هاي اجرايي محقق نمي‌شود.
وي افزود: بايد از ديگر ظرفيت‌هاي قانوني در كنار لحاظ كردن سهميه استخدام خانواده شهدا و جامعه ايثارگري در دستگاه‌هاي اجرايي براي رفع مشكل بيكاري آنان استفاده كرد.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: هر چند كه اشتغالزايي براي خانواده شهدا و جامعه ايثارگري اين استان جزء دغدغه‌هاي اصلي متوليان امر و مسئولان اجرايي استان به شمار مي‌آيد اما يكي از هدف گذاري‌هاي كلان كشور نيز كوچك سازي دولت است و بايد به هر 2 موضوع توجه جدي شود.
احمدي عنوان كرد: شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده و از ظرفيت‌هاي موجود در كهگيلويه و بويراحمد براي تحقق مصوبات آن در راستاي نهادينه شدن هر چه بيشتر فرهنگ ناب ايثار و شهادت در استان استفاده مطلوب خواهد شد.
وي ابراز داشت: عزت، امنيت و اقتدار كنوني كشور به بركت خون شهدا و رشادت‌هاي مثال زدني رزمندگان بوده و كهگيلويه و بويراحمد نيز به نسبت جمعيت جامعه ايثارگري قابل توجهي دارد كه بيانگر وجود چشمگير فرهنگ ايثار و شهادت و روحيه جهادي بين مردم استان است.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: بر اساس قانون دستگاه‌هاي اجرايي مكلف‌اند يك درصد از اعتبارات جاري خود را براي انجام فعاليت‌هاي پژوهشي درزمينهٔ ترويج فرهنگ ايثار و شهادت هزينه كنند.
سيد منصور موسوي اظهار داشت: مستندسازي و ثبت و ضبط خاطرات شهداي كهگيلويه و بويراحمد از زبان والدين آنان با جديت در دستور كار بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قرار دارد.
وي افزود: چنين اقدام مهمي سبب ترويج روزافزون فرهنگ ايثار و شهادت بين قشرهاي مختلف مردم كهگيلويه و بويراحمد به‌ويژه نسل جوان مي‌شود.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: هم‌اينك يك هزار و 150 نفر از والدين شهداي استان در قيد حيات هستند.
موسوي عنوان كرد: خاطرات بيان‌شده توسط 435 نفر از والدين شهداي كهگيلويه و بويراحمد با اعتباري افزون بر يك ميليارد و 760 ميليون ريال تاكنون ثبت و ضبط و مستندسازي شده است.
وي ابراز داشت: ثبت و ضبط و مستندسازي خاطرات 715 نفر ديگر از والدين شهداي كهگيلويه و بويراحمد نيازمند اعتباري افزون بر پنج ميليارد و 460 ميليون ريال است.
كهگيلويه و بويراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس يك هزار و 880 شهيد، افزون بر 9 هزار جانباز و 317 آزاده تقديم نظام و انقلاب كرده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
7535/6110