۵ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۰۲
کد خبر: 82776691
T T
۰ نفر
معاون استاندار يزد: مديران اقتصادي بستر توسعه دانش بنيان را فراهم سازند

يزد - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد توجه به اقتصاد دانش بنيان را راهكار اصلي توسعه دانست و از مسئولان بخش هاي اقتصادي استان خواست زمينه توسعه فعاليت هاي دانش بنيان را در استان فراهم سازند.

به گزارش ايرنا، علي زيني وند سه شنبه در ديدار با مسئولان پارك علم و فناوري يزد و نمايندگان تشكل ها و شركت هاي دانش بنيان مستقر در اين پارك گفت: توجه به دانش محوري در همه زمينه ها به خصوص اقتصادي راه نجات كشور است و امروزه بيش از سرمايه، دانش نقش تعيين كننده اي در توسعه جوامع دارد.
وي ادامه داد: با توجه به مشي دولت تدبير و اميد و استاندار يزد، بايد مديران اقتصادي استان بايد حامي مبتكران، توليد كنندگان و فعالان اقتصادي باشند.
زيني وند گفت: برخي شركت هاي بزرگ در استان يزد كه تاسيس آنها منجر به اشتغالزايي بالايي در گذشته شده بعضا با مشكلاتي مواجه اند كه بخشي از اين مشكلات به نوع مديريت و منطبق نشدن با تحولات اقتصادي باز مي گردد.
وي ادامه داد: استان يزد قطب كاشي و سراميك كشور و حتي مي تواند با توليدات خود بازار دنيا را فتح كند و بايد بررسي شود كه چرا اينگونه نشده، لذا بايد با تحول در مديريت مشكلات اين واحدها رفع شود كه شركت هاي دانش بنيان در اين زمينه مي توانند راهكارهاي مناسب را به بخش توليد ارائه كنند.
زيني وند با تاكيد بر بازاريابي براي توليدات يادآور شد: امروزه اول بازاريابي و سپس توليد انجام مي شود و بايد دنبال شكل گيري شركت هاي بازارياب قوي باشيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد اظهار داشت: در آينده نزديك با تشكيل اتاق فكر و كارگروه هاي اقتصادي براي حل مشكلات بر اساس توانمندي استان و با رويكرد ايجاد صنايع پاك و غيرآلاينده برنامه ريزي مي شود.
در اين نشست رييس پارك علم و فناري استان و جمعي از نمايندگان تشكل هاي دانش بنيان و پرديس هاي علمي پيشنهادات و نظرات خود را بيان كردند.
6014/ دريافت و انتشار: كاظم شاملو