۵ دی ۱۳۹۶، ۲۲:۱۲
کد خبر: 82776725
T T
۰ نفر
مراسم جشن میلاد امام حسن عسكری(ع) در قم برگزار شد

قم - ایرنا - مراسم باشكوه جشن میلاد امام یازدهم شیعیان، امام حسن عسكری(ع)، سه شنبه شب با حضور مراجع عظام تقلید، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسن عسكری(ع) در جوار حرم كریمه اهل بیت(ع) در قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، در این مراسم كه پس از نماز مغرب و عشا ترتیب یافت، صدها نفر از علاقه مندان به فرهنگ اهل بیت(ع) با حضور در مسجد امام حسن عسكری (ع) به امام زمان (ع) تبریك گفتند.
حضرات آیات مراجع تقلید صافی گلپایگانی، مكارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی و علوی گرگانی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، جمعی از علما و اساتید حوزه علمیه، استاندار قم و مسئولان استان، هیات های مذهبی و مردم شیفته خاندان عصمت و طهارت(ع) در این مراسم حضور داشتند.
در این مراسم علاوه بر مداحی و جشن سرور و شادی، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی به سخنرانی پرداخت.
امام حسن عسكری(ع) در روز هشتم ربیع الثانی سال 232 به دنیا آمد و در روز هشتم ربیع الاول سال 260 توسط معتمد عباسی مسموم شد و به شهادت رسید.
لقب عسكری از آن جهت به ایشان داده شده كه در شهر سامرا كه به عسكر (اردوگاه یا شهر نظامی) نیز مشهور بوده، اقامت اجباری داشته است. از دیگر القاب آن حضرت، ابن‌الرضا، هادی، نقی، زكی، رفیق و صامت است.
به طور كلی دوران عمر كوتاه امام حسن عسكری (ع) به سه دوره تقسیم می شود؛ دوره اول 13سال است كه زندگی آن حضرت در مدینه گذشت، دوره دوم 10سال در سامرا قبل از امامت و دوره سوم نزدیك 6 سال امامت آن حضرت می باشد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
۰ نفر