۷ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82778577
T T
۰ نفر
تداوم آلايندگي نيروگاه برق توس مشهد/ اقدام حقوقي محيط زيست عليه اين واحد

مشهد- ايرنا- معاون پايش و نظارت اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي گفت: با وجود اخطارهاي متعدد زيست محيطي، تداوم آلايندگي نيروگاه توس مشهد، به علت استفاده از سوخت سنگين مازوت در اين واحد ادامه دارد.

محمد عرفاني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: متاسفانه استفاده از سوخت سنگين مازوت در اين نيروگاه منجر به توليد بار آلودگي بالايي شده است.
وي با بيان اينكه اين نيروگاه در سه كيلومتري مشهد در جاده قوچان و در مسير وزش باد به سمت كلانشهر مشهد قرار دارد، افزود: با توجه به اخطارهاي قبلي كه به اين نيروگاه داده شده، اقدام حقوقي عليه اين مجموعه آغاز و مراتب به سازمان بازرسي استان نيز اعلام شده است.
معاون محيط زيست خراسان رضوي گفت: در صورتجلسه اي كه امروز توسط كارشناسان و مسئولان نيروگاه مكتوب شده، استفاده از سوخت مازوت درج شده است.
وي افزود: استفاده از سوخت مازوت از ابتداي آذرماه در اين نيروگاه انجام مي شود و مستندسازي در اين زمينه انجام شده است.
عرفاني بيان كرد: در شرايط موجود برابر با قوانين و مصوبات هيات دولت، نيروگاه ها اجازه استفاده از سوخت سنگين مازوت در شرايط آلودگي هواي شهر را ندارند و روند فعلي استفاده از مازوت در اين نيروگاه بر خلاف قوانين موجود است.
نيروگاه حرارتي توس واقع در كيلومتر ۱۲ جاده مشهد - چناران در سال ۱۳۶۴ تاسيس شده است؛ اين نيروگاه از نوع حرارتي با ظرفيت توليد ۶۰۰ مگاوات و داراي ۴ واحد بخار ۱۵۰ مگاواتي است.
اين نيروگاه از سه نوع سوخت مازوت، گاز و گازوئيل استفاده مي‌كند و در حال حاضر تنها نيروگاه مازوت‌سوز استان خراسان رضوي است.
كلانشهر مشهد امروز با ميانگين كلي كيفيت هوا به عدد 162 پي.اس.آي پنجمين روز آلودگي خود را پشت سر مي گذارد.
شاخص كلي كيفيت هوا در محدوده 101 تا 150 پي.اس.آي بيانگر وضعيت هشدار براي افراد حساس و كودكان، بين 151 تا 200 پي.اس.آي هشدار براي همه سنين، بين 200 تا 300 پي.اس.آي حالت اضطرار است و آلودگي بيشتر از 300 پي.اس.آي نيز وضعيت بحراني را نشان مي دهد.
كانال تلگرام ايرنا خراسان رضوي به نشاني telegram.me/irnamashhad براي دريافت فوري اخبار منتخب در همه حوزه هاي خبري و تصويري فعال است.
خبرنگار: آرزو جاوادني ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
7496/5132