مهلت ۴۵ روزه به نیروگاه برق توس مشهد برای تکمیل سیستم فیلتراسیون

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی بی‌توجهی به اخطارها و تذکرات مکرر، به نیروگاه برق توس مشهد برای تکمیل و اجرای کامل سیستم فیلتراسیون ۴۵ روز مهلت داده شد.

مهدی اله‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری‌های مداوم و ضرورت تامین و حفظ سلامت مردم، موضوع آلایندگی نیروگاه و عدم انجام تعهدات مربوط به اجرای سیستم فیلتراسیون در کارگروه ماده ۱۴ هوای پاک استان مطرح و بر اساس مصوبه این کارگروه، نیروگاه یاد شده تا پایان امسال برای اجرای تعهدات خود مهلت دارد.

وی تاکید کرد: در صورت عدم اجرای تعهدات و تداوم بی توجهی‌ها، برخوردهای قانونی لازم در این رابطه انجام می‌ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همکاران ما به صورت مستمر بر روند سوخت نیروگاه تا پایان سال نظارت می کنند ضمن این که تعلل در تکمیل نصب و راه اندازی فیلتراسیون به هیچ وجه جایز نیست.

اله پور افزود: در صورت عدم تحقق مصوبه کارگروه ماده ۱۴، نیروگاه توس به مراجع قضایی معرفی می شود و باید تبعات آن را پذیرا باشند.

وی اضافه کرد:در این رابطه بارها تذکر و اخطار برای نیروگاه توس صادر شده است اما شاهد بی توجهی در این زمینه شاهد بودیم.

نیروگاه حرارتی توس در کیلومتر ۱۲ جاده مشهد - چناران یکی از نیروگاه‌های کشور از نوع حرارتی است که از سه نوع سوخت مازوت، گازوییل و گاز استفاده می‌کند و تنها نیروگاه مازوت سوز در خراسان رضوی است.

این نیروگاه در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده و دارای چهار واحد ۱۵۰ مگاواتی بخار است.

نیروگاه توس مشهد با هدف مدیریت مصرف انرژی گاز و جلوگیری از افزایش مصرف در این بخش با هدف تامین گاز خانگی در هوای سرد هفته‌های اخیر مدتی است که در حال مازوت سوزی است اما این روند به دلیل عدم تکمیل سیستم فیلتراسیون موجب آلایندگی مضاعف کلانشهر مشهد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha