۱۱ دی ۱۳۹۶، ۸:۱۴
کد خبر: 82782018
T T
۰ نفر
سالن 6 هزار نفري سنندج در انتظار عملي شدن وعده مسئولان

سنندج - ايرنا - سالن 6 هزار نفري 22 گولان سنندج سال هاست كار ساخت آن آغاز شده اما هنوز براي اتمام آن، كاري اساسي صورت نگرفته و اعتبارات مورد نياز تخصيص نيافته و وعده هاي داده شده هنوز محقق نشده است.

به گزارش ايرنا، به منظور بهره مندي استان كردستان و شهر سنندج از يك ورزشگاه مدرن و چند منظوره، كلنگ احداث مجموعه ورزشي 22 گولان سال 70 به زمين زده شد اما با گذشته 26 سال هنوز تكميل نشده و بخش قابل توجهي از آن ناتمام مانده است.
سالن سرپوشيده 6 هزار نفري اصلي‌ترين طرح اين مجموعه است كه كلنگ احداث آن سال 84 بر زمين زده شد و قرار بود از محل اعتبارات ملي و در مدت سه سال به بهره برداري برسد ولي با گذشت 12 سال، فقط ستون هاي قد برافراشته آن در منظر عمومي خودنمايي مي كند.
اين طرح ورزشي با مشاركت و مديريت شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور و زير نظر وزارت ورزش و جوانان در حال ساخت است.
نماينده شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور در كردستان مي گويد: سالن 6 هزار نفري 22 گولان سنندج هم اكنون حدود 65 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
محمد فيض بخش با بيان اينكه تاكنون حدود 140 ميليارد ريال براي ساخت اين طرح ورزشي هزينه شده است، گفت: براي تكميل آن نزديك به 200 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي اظهار كرد: زيربناي اين سالن ورزشي حدود 10 هزار مترمربع است و از تكنولوژي هاي جديد براي ساخت آن استفاده مي شود.
فيض بخش به قابليت ميزباني اين سالن و برگزاري مسابقات بين المللي نيز اشاره كرد و افزود: ظرفيت اين سالن چند منظوره 6 هزار نفر است و قابليت برگزاري مسابقات توپي و سالني را دارد.
وي با اشاره به اينكه محل تامين اعتبار اين طرح ورزشي از اعتبارات ملي است، يادآور شد: در صورت كسب اعتبارات لازم، اين طرح تا پايان سال 97 به بهره برداري خواهد رسيد.
مديركل ورزش و جوانان كردستان هم معتقد است: سالن 6 هزار نفري مجموعه ورزشي 22 گولان سنندج چند سالي است كه بدليل عدم دريافت اعتبار، پيشرفت چشمگيري نداشته است.
حامد جولايي اضافه كرد: در سال جاري براي تكميل آن 200 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده كه با پيگيري هاي استاندار كردستان و مساعدت وزارت ورزش و جوانان اختصاص اين ميزان اعتبار مصوب شده است.
وي به نبود يك سالن ورزشي استاندارد در مركز استان براي برگزاري مسابقات ورزشي اشاره كرد و گفت: سالن 6 هزار نفري به عنوان يك طرح ورزشي مهم در كردستان اهميت دارد و مي توان با بهره برداري از آن، بخش بزرگي از مشكلات ورزش در اين استان را برطرف كرد.
جولايي تاكيد كرد: افتتاح و بهره برداري از اين طرح به همت و پيگيري هاي شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور و ديگر مسئولان نياز دارد.
به گفته وي، زمين چمن، خانه كشتي، استخر و سالن‌هاي ديگر اين مجموعه ورزشي ساخته شده است تا جوانان بتوانند براي تمرينات ورزشي از آن بهره ببرند و اميدواريم با پيگيري وضعيت اين سالن بتوانيم هر چه زودتر اين طرح را تكميل و به اتمام برسانيم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان كردستان هم گفت: تكميل سالن 6 هزار نفري مجموعه 22 گولان سنندج از اولويت ‌هاي استان است كه در سال گذشته با پيگيري هاي مستمر اين سازمان، روند ساخت آن جان گرفت.
بهرام نصراللهي زاده با بيان اينكه اين طرح ملي است و بايد هزينه آن توسط وزارت ورزش و جوانان تامين شود، افزود: در خصوص تامين اعتبار و وعده‌هايي كه داده بوديم از منابع استان بدهي‌هاي طرح به شهرداري سنندج كه بيش از ۶۰ ميليارد ريال بود پرداخت شد و ۲۰ ميليارد ريال اعتبار ديگر نيز با پيگيري هاي اين سازمان و از طريق سازمان برنامه ‌و بودجه كشور به اين طرح تزريق شده است.
وي با اشاره به اينكه در خصوص جذب اعتبار اين طرح، جلسات ويژه‌اي با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه بودجه‌ داشته ايم، تاكيد كرد: در سال ۹۶ اعتباري از رديف قانون استفاده متوازن از امكانات كشوري در خصوص استان‌هاي كمتر توسعه يافته پيشنهاد داده شده كه اگر تحقق يابد، بيش از ۷۰ ميليارد ريال ديگر به اين طرح اختصاص داده مي‌شود.
به گزارش ايرنا، يكي از دغدغه‌هاي مردم بويژه جوانان و ورزشكاران در استان كردستان نداشتن سالن ورزشي مدرن براي تمرين و برگزاري مسابقات مهم كشوري و بين‌المللي است كه اميد است با افتتاح اين طرح، زمينه توسعه ورزش در اين استان فراهم شود.
34 هزار ورزشكار سازمان يافته و بيمه شدن زن و مرد در قالب 48 هيات ورزشي در 2 بخش آقايان و بانوان در كردستان مشغول به فعاليت هستند.
خبرنگار: وريا كرمي ** انتشار: مجيد سليماني
7355/9102