تاكيد ائمه جمعه آذربايجان غربي بر شكست هميشگي دشمنان نظام و ايادي آنان در مقابله با نظام اسلامي

اروميه- ايرنا- ائمه جمعه شهرستان هاي مختلف آذربايجان غربي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه، ضمن قدرداني از هوشياري مردم ايران در مقابله با توطئه هاي دشمنان، بر شكست هميشگي دشمنان نظام و ايادي آنان در مقابله با نظام اسلامي تاكيد كردند.

به گزارش ايرنا، نمازجمعه شهرستان هاي مختلف آذربايجان غربي همزمان با سراسر كشور، امروز /جمعه/ نيز در اروميه، مراكز شهرستان ها و شهرهاي كوچك و بزرگ استان با حضور هزاران نفر از مردم مومن برگزار شد.
ائمه جمعه شهرستان هاي مختلف در خطبه هاي اين هفته بيشتر به موضوع اغتشاش برخي ايادي استكبار جهاني با سوء استفاده از اعتراض هاي مردمي پرداختند و از آگاهي ملت ايران در مقابله با اين توطئه قدرداني كردند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه در نمازجمعه مركز استان با اشاره به ناآرامي هاي اخير در برخي از شهرهاي بزرگ كشور، گفت: كساني كه به مقدسات و هويت اين مردم اهانت مي كنند، جزو عوامل فتنه و استكبار هستند و مبارزه با فتنه بايد در جامعه نهادينه شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي با تاكيد بر اينكه تاريخ به هيچ وجه تكرار نمي شود، افزود: همه دنيا بايد بداند كه ملت ايران رهبري و نظام را تنها نمي گذارد و راه شهدا و امام راحل را ادامه مي دهند.
وي با اشاره به اينكه مسئولان از مطالبه هاي مشروع مردم حمايت مي كنند، اضافه كرد: رسيدگي به محرومان و فقرا نيز بايد در اولويت قرار گيرد تا ظلم ريشه كن شود.
امام جمعه خوي نيز با تاكيد بر اينكه دشمنان انقلاب از هر فرصتي براي اغتشاش عليه كشور استفاده مي كنند، اظهار كرد: كساني مانند سلطنت طلبان، گروه هاي محارب، منافقين، قاچاقچيان مواد مخدر، تروريست هاي اقتصادي و عوامل آمريكا همواره با نظام جمهوري اسلامي مشكل داشتند و اين افراد از هر فرصتي براي اغتشاش استفاده مي كنند كه در قضاياي اخير نيز اين افراد از فرصت به دست آمده براي ضربه زدن به نظام استفاده كردند.
حجت الاسلام سيدرضي شكوري ادامه داد: حمايت كنندگان و پشتيبانان اصلي اين اغتشاش ها ترامپ، نتانياهو، بيوه شاه ملعون، بيوه رجوي، وزير خارجه انگلستان، دختر ترامپ و سلطنت طلبها بودند كه نشان دهنده بغض تمام نشدني آنان با مردم ايران است.
امام جمعه مهاباد نيز در خطبه هاي اين هفته با اشاره به دشمني ديرينه آمريكا با نظام جمهوري اسلامي بيان كرد: استكبار جهاني از دشمنان ملت و مخالفان دولت حمايت مي كند و اين موضوع تنها مربوط به اين برهه زماني نيست.
ماموستا قادر سهرابي تاكيد كرد: ملت ايران جنايت هاي آمريكا و منافقان در قبال مردم ايران را فراموش نمي كنند.
امام جمعه سلماس هم در خطبه هاي اين هفته با تاكيد بر تبعيت از ولايت فقيه به عنوان مهمترين عامل حفظ نظام اسلامي درميان توطئه هاي بيشمار دشمنان، گفت: مردم ايران نيز به خوبي اين مهم را درك كرده و در حوادث مهم آن را نشان داده اند.
حجت الاسلام سيدمحمد موسوي با قدرداني از بصيرت مثال زدني ملت ايران افزود: اين بصيرت در مقابله با اغتشاشگران روزهاي اخير نيز به خوبي ديده شد و مردم ايران با آمدن به صحنه مقابله، حماسه ديگري را خلق كردند.
امام جمعه پيرانشهر نيز اغتشاش عوامل استكباري با سوء استفاده از اعتراض هاي مردمي را محكوم كرد و ادامه داد: اين اغتشاش ها با تحريك نظام سلطه انجام مي شود و مردم بايد در اين خصوص آگاهي لازم را داشته باشند.
ماموستا مصطفي محمودي همچنين با قدرداني از مسئولان به خاطر بازگشايي مرز تمرچين پيرانشهر گفت: اين مرز مي تواند از عوامل مهم توسعه اشتغال در منطقه باشد و بايد اقدامات تكميلي در راستاي توسعه اقتصادي منطقه با استفاده از ظرفيت هاي مرزي انجام شود.
ائمه جمعه ديگر شهرهاي آذربايجان غربي از جمله ماكو، شوط، چايپاره و نوشين شهر نيز با اشاره به موضوع اعتراض مردم و اغتشاش عوامل استكباري در كشورمان، هوشياري مردم در مقابله با اين توطئه را ستودند و بر پيگيري اعتراض به حق مردمي در خصوص مسائل اقتصادي تاكيد كردند.
به گزارش ايرنا، نمازجمعه در 42 شهر و حتي برخي روستاهاي بزرگ آذربايجان غربي برگزار مي شود.
8137/2093 ** گزارش: سيده فاطمه سجادي ** انتشار: صابر چهرقاني