۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82787929
T T
۰ نفر

مرگ زوج پراید سوار 48 ساعت پس از خرید خودرو

۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82787929
مرگ زوج پراید سوار 48 ساعت پس از خرید خودرو

همدان- ایرنا- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یكدستگاه خودروی پراید با 2 وسیله نقلیه پراید و پژو در جاده فرعی فامنین یك زوج جوان فوت كرده و پنج تن دیگر مجروح شدند.

سرهنگ رضا عزیزی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: این سانحه رانندگی روز گذشته در جاده اصله - كاج رخ داد.
وی توضیح داد: خودروی پراید با 2 سرنشین در جاده فرعی اصله -كاج در حال تردد بود كه به علت انحراف به چپ با خودروی پراید به صورت رخ به رخ برخورد می كند.
وی ادامه داد: سپس خودروی پراید به ضورت عمود در داخل جاده قرار گرفته و یك دستگاه خودروی پژو كه با سرعت بسیار بالا به پهلوی پراید برخورد می كند.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهار كرد: سرعت خودروی پژو به حدی بالا بود كه موجب جمع شدن بدنه پراید و چسبیدن صندلی های سمت راست این خودرو به سمت چپ می شود.
سرهنگ عزیزی افزود: در این سانحه رانندگی زوج 30 ساله خودروی پراید كه از بومی این مناطق بودند در دم جان باخته و پنج تن دیگر مجروح شدند.
وی اضافه كرد: كمتر از 48 ساعت از خرید خودرو توسط این زوج می گذشت كه به علت بی احتیاطی، نداشتن مهارت و ناتوانی در كنترل وسیله نقلیه جان خود را از دست می دهند.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: افرادی كه برای نخستین بار اقدام به رانندگی می كنند بیشتر در معرض سوانح رانندگی قرار دارند، بنابراین نباید نخستین تجربه رانندگی آنها در جاده های برون شهری باشد.
سرهنگ عزیزی افزود: این طیف از افراد مهارت كافی و توانایی لازم برای كنترل وسیله نقلیه را ندارند و پس از مواجهه با خطر بلافاصله كنترل خودرو را از دست داده و عامل بروز سانحه می شوند.
وی ادامه داد: تنها داشتن گواهینامه به منزله مهارت در رانندگی نیست بلكه گواهینامه اولین شرط رانندگی است.
رئیس پلیس راه استان همدان بیان كرد: كسانی كه در سنین بالا اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی می كنند بیشتر از افرادی كه در سنین پایین تر اقدام به گواهینامه دریافت كرده اند در معرض حوادث هستند چون قدرت تحرك، تسلط و مانور آنها كمتر است.
سرهنگ عزیزی افزود: همچنین طبق آمارهای موجود بیشترین میزان متوفیان سوانح جاده ای این استان را افراد بومی تشكیل می دهند.
وی اضافه كرد: آذرماه امسال 37 تن در جاده های برون شهری این استان جان باختند كه 35 جان باخته بومی بودند و آمار فوتی حوادث جاده ای در این ماه نست به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی یادآوری كرد: دی ماه سال گذشته 10 تن در سوانح جاده ای این استان فوت كردند در حالیكه این آمار در 15 روز دی ماه سالجاری به هشت تن رسیده است.
مهر ماه امسال تصادف شدید خودروی پراید در جاده گنجنامه منجر به مرگ دختر 12 ساله و مجروحیت شدید 2 تن دیگر شد كه طبق نظر رئیس پلیس راه همدان، نیم روز از خرید این وسیله نقلیه می گذشت.
7526/2087/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا