۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82788135
T T
۰ نفر
یك مقام مسئول: سهم صنایع كوچك در صنعت ایران بیش از 90 درصد است

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك با اشاره به بالا بودن جایگاه صنایع كوچك در اقتصاد ایران، گفت: در حال حاضر، سهم صنایع كوچك بیش از 90 درصد صنعت كشور و بالغ بر 80 هزار واحد را شامل می شوند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك،«محمدحسین مقیسه»در دیدار با مدیر امور بین الملل صندوق ضمانت اعتباری كره جنوبی، بر تعامل و استفاده از تجربیات و ظرفیت های كره تاكید كرد و گفت: دولت برنامه های متنوعی برای تقویت صنایع كوچك در قالب نوسازی، توانمند سازی و آموزش دارد كه امید است از تجربیات كره جنوبی در این زمینه بهره ببریم.
وی با بیان اینكه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك قدمت طولانی ندارد و نزدیك به 10 سال از فعالیت آن می گذرد، افزود: مهمترین هدف این صندوق، توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع كوچك، كوتاه كردن مدت زمان اجرای طرحهای اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی، با اولویت مناطق كمتر توسعه یافته و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانكها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع كوچك است.
به گفته مقیسه، در حال حاضر انواع ضمانت نامه های اعتباری و پیمانكاری با شرایط سهل و حمایتی برای صنایع كوچك صادر می شود.
در این دیدار، «جونگ گو لی» مدیر بین الملل صندوق ضمانت اعتباری كره جنوبی نیز ضمن استقبال از گسترش همكاری های دو كشور گفت: برای انتقال تجربیات به ایران، آمادگی داریم.
جونگ گو لی افزود: این صندوق در سال 2016 با یك دفتر مركزی ،9 دفتر منطقه ای و 107 شعبه، 51 درصد سهم بازار را در كشور كره در اختیار دارد.
وی گفت: صندوق ضمانت اعتباری كره جنوبی با2300 پرسنل، 4.7 میلیارد دلار سرمایه اولیه دارد و تا پایان سال 2016 رقمی معادل 42 میلیارد دلار انواع ضمانت نامه صادر كرده است.
وی گفت: این میزان ضمانت نامه جهت كمك به تأمین مالی بالغ بر 205 هزار كسب و كار كوچك و متوسط بوده است.
مدیر امور بین الملل صندوق ضمانت اعتباری كره جنوبی یادآور شد كه سرمایه اولیه و بودجه های مورد نیاز این صندوق توسط بانك مركزی كره تامین می شود.
بر اساس این گزارش، صندوق ضمانت اعتباری كره جنوبی (KODIT) همتای صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك، در كره جنوبی است كه در سال 1976 با هدف صدور ضمانت نامه برای تامین كسری وثیقه كسب و كارهای كسب و كارهای كوچك و متوسط (SMEs) تاسیس شد.
شركت های Kibo وKOREG نیز به ترتیب 24 و 25 درصد سهم بازار كره جنوبی در صدور ضمانت نامه اعتباری را دارند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام **1070** 6075
خبرنگار: فریبا بابائی ** انتشار: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر