۱۸ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۰۱
کد خبر: 82789831
T T
۰ نفر

هر ساعت یك دانش‌آموز هندی خودكشی می‌كند

۱۸ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۰۱
کد خبر: 82789831
هر ساعت یك دانش‌آموز هندی خودكشی می‌كند

دهلی نو - ایرنا - آمار منتشر شده از سوی دولت هند حاكی از این است كه در هر ساعت یك دانش آموز هندی به طرق مختلف جان خود را می گیرد.

به گزارش ایرنا در روز دوشنبه به نقل از روزنامه تایمز ایندیا، سرعت افزایش موارد خودكشی در بین جوانان هندی آنچنان بالا رفته كه مقامات تمام ایالت های این كشور نسبت به آن به خانواده ها هشدار داده اند.
براساس آخرین آماری كه توسط وزارت كشور هند در این خصوص منتشر شده است، علت خودكشی جوانان استفاده از مواد مخدر، افسردگی ناشی از طلاق والدین، دعوا با همسالان، مسائل احساسی و مشكلات تحصیلی عنوان شده است.
در این گزارش، آمار دانش آموزانی كه تنها در سال 2016 خودكشی كرده اند نزدیك به 9500 نفر ذكر شده است كه نشان می دهد تقریبا در هر ساعت یك جوان هندی جان خود را گرفته است.
در این آمار، ایالت های ماهاراشترا و بنگال بیشترین تعداد موارد خودكشی را به خود اختصاص داده اند.
كارشناسان معتقدند كه تغییرات سریع و وسیع در جامعه هند ، هماهنگی و همراهی را برای جوانان سخت كرده و آنها به دلیل عدم توانایی در ایجاد ارتباط موثر و سازنده با خانواده و دوستان خود پایان زندگی را انتخاب می كنند.
بسیاری از آنها به گوناگونی گسترده موجود در جامعه هند نیز اشاره كرده و عنوان می كنند اكنون جوانان بر خلاف سالهای قبل دیگر صرفا پیرو افكار گروه یا اجتماعی كه در آن به دنیا آمده اند نیستند و با آن تقابل فكری پیدا كرده اند كه همین به شیوع افسردگی در بین آنها دامن می زند.
برخی از كارشناسان اجتماعی، مسایل فرقه ای و مذهبی متعددی را كه در جامعه هند بسیار شایع است را دلیل این افزایش خودكشی جوانان عنوان می كنند.
كارشناسان آموزشی نیز عدم توانایی دانش آموزان برای مقابله با فشار روانی ناشی از تحصیل و ناامیدی آنها از آینده خود را دلیل این كار می دانند.
آمار منتشر شده حاكی از آن است كه در بین سالهای 2014 تا 2016 روند خودكشی در بین جوانان هندی یكسان بوده است. در طول این دو سال در مجموع بیش از 26 هزار دانش آموز هندی اقدام به خودكشی كرده اند.
تقریبا نیمی از جمعیت یك میلیارد و دویست میلیون نفری هند زیر 26 سال سن دارند و انتظار می رود این كشور تا سال 2020 به جوانترین كشور جهان تبدیل شود.
در عین حال، این كشور بالاترین میزان خودكشی جوانان در جهان را نیز داراست به طوریكه از هر 100 هزار جوان، 35 نفر با اقدام به خودكشی به زندگی خود پایان می دهد.
صاحبنظران مساله خودكشی در بین جوانان هندی را بیش از آنكه ناشی از بیماری های روانی بدانند ، به مسایلی مانند عدم تامین اقتصادی، و مشكلات اجتماعی نسبت می دهند.
برخی می گویند تغییرات سریع در روش های سنتی زندگی بسیاری از جوانان نیز به مشكلات آنها افزوده و باعث سرخوردگی در آنها می شود.
آساق**1424**3404**وحیده دینداری**انتشار: محسن اسماعیلی