۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82790365
T T
۰ نفر
صندوق حمايت از فناوران در زنجان به زودي آغاز به كار مي كند

زنجان - ايرنا - معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان گفت: در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي و اشتغال آفريني، صندوق حمايت از فناوران (صندوق غير انتفاعي پژوهش و فناوري) در زنجان تا 2 هفته ديگر شروع به كار مي كند.

عليرضا شغلي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين صندوق در واقع با هدف حمايت از كسب و كارهاي نوين بنا نهاده شده است.
شغلي گفت: اعضاي اصلي صندوق حمايت از فناوران اتاق بازرگاني به نمايندگي از بخش خصوصي با 51 درصد سهم و دانشگاه هاي استان، دانشگاه هاي علوم پزشكي قطب 6 كشور ( دانشگاه هاي زنجان، اراك، قزوين، قم، البرز و دانشكده هاي علوم پزشكي مستقر در منطقه) و پارك علم و فناوري استان با مجموع 49 درصد به عنوان بخش دولتي را تشكيل مي دهند.
معاون دانشگاه علوم پزشكي زنجان گفت: اين صندوق با تشكيل مجمع عمومي و تعيين اعضاي هيات مديره و رئيس به طور عملي كار خود را آغاز خواهد كرد.
شغلي با تشريح نحوه پرداخت تسهيلات، شرايط پرداخت و سقف اعطاي آن به متقاضيان گفت: سطح تحصيلات براي دريافت تسهيلات مهم نيست و در حال حاضر سقف خاصي براي پرداختها مشخص نشده است.
وي افزود: هرشخصي كه ايده نو و خاصي دارد مي تواند با توافق با صندوق و دفاع از ايده خود تسهيلات دريافت كند.
معاون دانشگاه علوم پزشكي زنجان با اشاره به اهميت بناهاي تاريخي و پاسداشت گذشتگان، گفت: با ثبت ساختمان قديمي بيمارستان شهيد بهشتي زنجان در زمره آثار ملي، تفاهم نامه اي با ميراث فرهنگي استان جهت راه اندازي موزه سلامت زنجان منعقد شد.
شغلي اظهار داشت: اين موزه در صورت تخصيص بودجه در سريعترين زمان ممكن راه اندازي مي شود.
وي با اشاره به تعداد مقالات ملي و بين المللي علوم پزشكي زنجان در سال 2017، تصريح كرد: بيش از 300 مقاله توسط اساتيد و دانشجويان در اين مدت چاپ شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشكي زنجان خاطرنشان كرد: امسال از 20 ميليارد ريال بودجه پژوهش و تحقيقات اين دانشگاه، هفت ميليارد ريال تخصيص يافته و پيش بيني مي شود تا پايان سال بقيه بودجه نيز تخصيص پيدا كند.
به گزارش ايرنا، تعداد دانشجويان در حال تحصيل دانشگاه علوم پزشكي زنجان و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان در تمام مقاطع بيش از سه هزار و 600 نفر است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد كريمي ** انتشار دهنده: رويا رفيعي