۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۲۵
کد خبر: 82790840
T T
۰ نفر
40 كيلومتر به شبكه بزرگراهي استان زنجان اضافه مي شود

زنجان - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: طبق برنامه ريزي انجام گرفته سال آينده 40 كيلومتر شبكه بزرگراه اين استان با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان ايجاد مي شود كه در مجموع به 160 كيلومتر خواهد رسيد.

كليم الله وثوقي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون شبكه بزرگراهي اين استان 120 كيلومتر است كه با افزودن 40 كيلومتر ديگر تردد تسهيل خواهد شد.
وي اظهار كرد: بر اين اساس هم اكنون در محورهاي زنجان - تاكستان 105 كيلومتر، زنجان به بيجار 75 كيلومتر و سلطانيه - خدابنده به كبوتر آهنگ همدان نيز 104 كيلومتر شبكه بزرگراهي در دست احداث قرار دارد كه در مجموع 280 كيلومتر را شامل مي شود.
اين مسئول ادامه داد: با توجه به كمبود منابع مالي اتمام پروژه هاي عمراني به طور قطع طولاني خواهد بود و اين استان نسبت به اولويت بندي ها در اين بخش اقدام كرده است.
وي افزود: نبايد به پروژه هاي ملي اين اداره كل نگاه منطقه اي داشت چرا كه اعتبارات از 2 بخش استاني و ملي تامين مي شود كه منابع استاني مشخص بوده اما منابع ملي با تاخير تخصيص مي يابد و اين روند در پيشرفت و يا كند بودن پروژه بسيار اثر گذار است.
مديركل راه و شهرسازي استان زنجان خاطر نشان كرد: اين اداره كل طبق برنامه ريزي و اولويتي كه مورد توجه قرار داده تلاش دارد اعتبارات در جاهايي هزينه شود كه زودتر به بهره برداري برسد.
به گفته ي، اين مسئول تمامي راه هاي اصلي از جمله سلطانيه خدابنده به همدان ، زنجان به بيجار
در حال ارتقا به بزرگراه هستند و مجوز جاده زنجان -ميانه نيز اخذ شده است.
به گزارش ايرنا، هم اكنون پنج هزار و 650 كيلومتر راه مواصلاتي در استان زنجان وجود دارد كه چهار هزار و 100 كيلومتر آن راه روستايي و يكهزار و 550 هزار كيلومتر آن راه هاي اصلي، فرعي، بزرگراه و آزادراه را شامل مي شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامي ** انتشار: رويا رفيعي