۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۵۸
کد خبر: 82791838
T T
۰ نفر

تردميل، بايدها و نبايدها

۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۵۸
کد خبر: 82791838
تردميل، بايدها و نبايدها

اهواز - ايرنا - يك متخصص ارتوپد در خصوص استفاده از دستگاه هاي ورزشي به ويژه تردميل نكات لازم را تشريح كرد.

دكتر محمد فكور چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در هنگام استفاده از تردميل بايد فرد از قبل آموزش هاي مناسب براي استفاده از اين وسيله ورزشي را داشته باشد مانند دونده اي كه قبلا تمرين كرده است.
وي افزود: در هنگام استفاده از تردميل حتما بايد كفش مناسب استفاده شود، در صورت نداشتن تمرين، از سطح شيب دار استفاده نكند چون حركت در سطح شيب دار به تناسب زاويه اي كه ايجاد مي كند نيروي وارده به مفاصل را افزايش مي دهد.
فكور بيان كرد: در نتيجه فرد بايد از سطح صاف با سرعت قابل كنترل استفاده كند تا در زمان خستگي بايستد و دوباره انرژي ذخيره كند، در غير اين صورت در حالت خستگي ديگر نمي توان تعادل خود را حفظ كرد و واكنش هاي دفاعي عضله براي نگهداري موقعيت از بين رفته و امكان افتادن وجود داشته، و درد مفصلي در صورت داشتن پيش زمينه آرتروز ايجاد مي شود.
اين متخصص ارتوپد بيان كرد: افرادي كه پس از استفاده از تردميل از درد زانو يا كمر شكايت مي كنند به اين دليل است كه مشكلات زمينه اي مانند سايش مفصلي دارند و يا بدون آمادگي عضلاني فعاليت مي كنند.
وي ادامه داد: زمان استفاده از تردميل در روز با توجه به توان و ظرفيت قلبي و عضلاني افراد متفاوت است و البته افراد استفاده كننده مشكلات زمينه اي نداشته باشند.
فكور گفت: تردميل براي زندگي آپارتماني مناسب است اما پياده روي در فضاي آزاد سرشار از اكسيژن است و فشارهاي روحي و رواني را كم مي كند.
اين متخصص ارتوپد اضافه كرد: اگر تردميل در فضاي در بسته،بدون تهويه مناسب و نداشتن اكسيژن كافي مورد استفاده قرار گيرد كوفتگي و خستگي عضلاني را بيشتر مي كند.
وي خاطرنشان كرد: تغذيه مناسب در كنار استفاده از دستگاه هاي ورزشي مانند تردميل براي تناسب وزن لازم است.
3004/ 6037
خبرنگار: خاطره غفاري ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي