۲۱ دی ۱۳۹۶، ۸:۲۴
کد خبر: 82792260
T T
۰ نفر
بیش از 95 درصد مسكن مهر خراسان جنوبی تحویل متقاضیان شد

بیرجند - ایرنا - مدیركل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینكه بیش از 95 درصد مسكن مهر استان تكمیل و تحویل متقاضیان شد، گفت: تاكنون 29 هزار و 424 واحد مسكن مهر در استان به بهره برداری رسیده است.

مهدی جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، مجموع سهمیه مسكن مهر استان را 31 هزار و 247 واحد مسكونی اعلام كرد.
وی با اشاره به اینكه یكهزار و 823 واحد مسكون مهر باقی مانده است، گفت: از این تعداد 198 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و یكهزار و 625 واحد در شهرهای بالای 25 هزارنفر جمعیت استان ( شهر بیرجند) موجود است.
وی ادامه داد: هم اكنون عملیات 381 واحد در حال انجام بوده و مابقی به پیشرفت 100 در درصد رسیده است كه طبق برنامه ریزی های انجام شده، مقرر شده واحدهای مانده حداكثر تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آنها به اتمام رسیده و افتتاح شوند .
وی با اشاره به تامین زیرساخت های سایت مسكن مهر شهر عنوان كرد: در تامین خدمات زیربنایی این منطقه، باعنایت به پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده، تمامی سایت های مسكن مهر دارای آب، برق و گاز هستند.
مدیركل راه و شهرسازی استان دفع فاضلاب را یكی از مشكلات سایت مهر شهر دانست و افزود: با پیگیری های انجام شده بر اساس مصوبه شورای مسكن استان و مصوبه هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسكن مبلغ 5.5 میلیارد تومان مجوز واگذاری زمین به شركت آب و فاضلاب استان اخذ و محقق شده است .
جعفری ادامه داد: همچنین برای آسفالت معابر مسكن مهر و تسریع در اجرای آسفالت با پیگیری های انجام شده، میزان سه هزار و 510 تن قیر در اختیار متولیان آماده سازی سایت های مزبور قرار گرفته و بر این اساس هم اكنون اكثر معابر آسفالت شده است.
وی یادآور شد: در تامین خدمات رو بنایی مسكن مهر تعداد 17 مدرسه توسط اداره كل نوسازی مدارس سایت های مذكور در حین ساخت بوده كه تعداد 14 باب آن با مشاركت سازمان ملی زمین و مسكن بوده است.
وی اضافه كرد: از این تعداد، 10 باب مدرسه تاكنون افتتاح شده و مابقی در حین ساخت است.
جعفری اظهار كرد: همچنین 14 باب مسجد در سایت های مسكن مهر توسط اداره كل راه و شهرسازی ساخته و افتتاح شده است.
وی گفت: احداث 2 باب مركز بهداشت و 2 باب كلانتری در سایت های مسكن مهر بیرجند و نهبندان از دیگر اقدامات این اداره كل است كه كلانتری بیرجند افتتاح وعملیات كلانتری نهبندان در حین مراحل پایان ساخت (فقط حصاركشی) است.
وی یادآور شد: در زمینه وظایف سازمانی، قرارداد مشاركت در آماده سازی فی ما بین اداره كل متبوع و شركت مسكن و عمران قدس رضوی برای آماده سازی 450 هكتار از اراضی موسوم به پادگان در مهر 94 منعقد شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی