۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸
کد خبر: 82795148
T T
۰ نفر
هر روز تعطيلي مدارس مشهد 40 ميليارد ريال خسارت در پي دارد

مشهد- ايرنا- معاون پشتيباني و توسعه مديريت اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: هر روز تعطيلي مدارس در مشهد40 ميليارد ريال خسارت به آموزش و پرورش وارد مي كند.

قاسمعلي خدابنده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ماهانه 2300 ميليارد ريال حقوق در آموزش و پرورش خراسان رضوي پرداخت مي شود كه با احتساب اينكه 55 درصد دانش آموزان و 55 درصد فرهنگيان استان در مشهد استقرار دارند از اين بابت ماهانه 1200 ميليارد ريال در مشهد پرداخت مي شود.
وي ادامه داد: به اين ترتيب روزانه 40 ميليارد در مشهد حقوق پرداخت و با هر روز تعطيلي اين رقم به ضرر آموزش و پرورش تمام مي شود. اين ميزان بدون احتساب ساير خسارتهاي وارده است.
معاون اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي به تعطيلي ديروز مدارس مشهد بخاطر شدت آلودگي هوا اشاره و بيان كرد: ضمن اينكه رعايت بهداشت و تامين سلامتي دانش آموزان بسيار اهميت دارد و سرلوحه امور وبرنامه ريزيهاست بر اين اعتقاديم كه بايد در جهت كاهش آلودگي هوا براي همه شهروندان به ويژه دانش آموزان تلاشها و اقدامات لازم انجام شود تا شاهد خسارتهاي تحميلي و سلامتي كه برآورد ميزان آن بسيار سخت است نباشيم.
وي گفت: مي توان با برنامه ريزي و انجام وظايف هر دستگاه متولي و نقش آفرين در مديريت آلودگي هوا با هزينه هاي به مراتب كمتر از خسارتهاي ميلياردي به كشور جلوگيري كرد.
خدابنده افزود: بخاطر تعطيلي ديروز فعاليت 1200 مدرسه با 16 هزار كلاس درس در مشهد متوقف شد. اين ميزان معادل 88 هزار ساعت آموزشي و درسي در سه مقطع تحصيلي و هنرستانها است. اگر تنها حقوق معلمان را به ميزان ساعت آموزشي حق التدريس حساب كنيم حدود 11 ميليارد و 440 ميليون ريال از اين منظر خسارت وارد شده است. مجموعا در يك روز تعطيلي مدارس مشهد حدود هشت هزار نفرنيروي انساني مدارس تعطيل شده اند.
خراسان رضوي داراي يك ميليون و 200 هزار دانش آموز، 12 هزار و 500 مدرسه با 53 هزار كلاس درس و 90 هزار كارمند فرهنگي است.
شنبه 22 دي مدارس كلانشهر مشهد در همه مقاطع تحصيلي نوبتهاي صبح و عصر بر اثر شدت آلودگي هوا و بر اساس مصوبه كارگروه آلودگي هواي خراسان رضوي تعطيل شدند.
خبرنگار: آرزو جاوداني **انتشار: حسين كريم زاده
7496/1858